• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Ellte

Jag har inte ens nån våg hemma :D Väger mig mao bara på ITrim...

• Mia-76

Väger mig hemma.

Har som mål att bara göra det på måndagar, men tjuvkollar nån gång per vecka.

• Jen78

Hello!
    8 hekto smalare. Gott!
    Kul att det har gått bra för oss alla överlag, valborg till trots.
    Har mens denna veckan å skulle kunna äta upp en ko. Fattar inte varför jag alltid blir så vrålhungrig då?!? Nån som känner igen sig? Inte sugen utan riktigt hungrig. Nåja, försöker härda ut å hålla mig till min kalorinivå enligt viktklubben. Pust!
    Kass väder här, inge kul att gå långpromenad.
    Men jag ska ändå!

Ha en karaktärstark dag!

• Jen78

Glömde, väger mig oxå på måndagar. Skulle aldrig klara av att väga mig varje dag då jag har en karaktär som består av att har jag gått ner så får jag motivation att fortsätta. Skulle jag ha gått upp så blir jag lätt deppig å tänker att jag skiter i det här å frossar istället. Därför funkar det bättre för mig att väga mig en gång i veckan för då har man (nästan) ju alltid tappat nåt hekto. Om man skött sig kanske e bäst å tillägga, *harkel*

• Ellte

Tjohooo...Hejja Jen!

Och JA jag känner igen mig...fattar inte varför det är så men det känns som ett hål i magen heeeela tiden. Jag blir inte sugen på choklad eller sånt som "alla andra" blir utan jag är HUNGRIG!

• Mia-76

Heja Jen, grattis till ett härligt minus!

• Jen78

Ellte ;
    Skönt att man inte e ensam.
    Blir inte heller sugen på choklad å sånt där utan riktigt j*kla hungrig. Värdelöst!
    Försöker att dricka massor med vatten å hålla tummarna att det ska mätta lite...

Mia-76;
    Tack detsamma!

Bikini bikini! Mitt nya mantra!

• tvillingsjäl

Hej alla!

Jag är ganska ny här, har bara kikat runt lite och pratat lite resor. Men nu har jag dessutom fått ett frieri så nu är det ännu roligare att vara här! Denna tråden känns kul och alla verkar så motiverade och stöttar varandra! Vill själv gå ner en del...hade gått ner bra och varit jätteduktig..men så åkte vi 2 veckor till Mexico med all inclusive å vips hade vi gått upp 2 kilo+ att kroppen kändes väldigt slapp när jag inte tränat! Störande! Så nu är det nya tag! Har beställt en cykel oxå, en riktigt bra så att jag å sambon kan cykla "off road" Dessutom har vi nyss flyttat så nu bor vi 50 meter från gymet...svårt att komma på ursäkter då....ha ha

• Mia-76

Välkommen tvillingsjäl!

Det är nog svårt att inte påverkas av en semesterresa, särskilt när det är all inclusive. Lätt att äta och själv blir jag en smula girig när det ingår...

Men med gymmet runt knuten och en ny fin cykel kommer det säkert att ordna sig.

Hur många kilon kämpar du med? Kör du nån särskild metod?

Kram & Pepp på er

• tvillingsjäl

Hej Mia-76!

Tack!
    ha ha ja man vill ju liksom få "valuta" för pengarna! Dessutom är det ju såå lätt att bara gå å ta sig nåt gott..vanligtvis har vi inga godsaker hemma..så att man försvårar för sig själv så mycke som möjligt!
    Jag vill gå ner ca 5-7 kilo beroende på hur kroppen förändras...kroppen drar ju ihop sig när man tränar och får muskler..det märkte jag i vintras när vi tränade längskidåkning..då gick vi ner både jag å sambon ca 3 kilo, men byggde muskler samtidigt vilket är mest effektivt tycker jag! Så min "metod" är mycke träning, ca 5 dagar i veckan och bra mat med en ätardag i veckan! För jag måååste få äta choklad då å då annars går jag under!! =)

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2