• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Jen78

Inte så farligt, 7 hekto upp. Med tanke på att jag ätit allt jag kommit över i 2 veckor alltså...
    Har dock äntligen hittat min motivation igen. ÄNTLIGEN!
    Hur har det gått för er andra?!?
    Kram på er!

• Ellte

Ska iväg till vågen efter jobbet och har råångest... INTE för att jag inte skött mig för det HAR jag gjort ganska bra..utan för att jag kommer bli så SUR och BESVIKEN om det inte visar rejält neråt. Av någon anledning har jag hamnat på en såndärn berömd "platå" och kommer aldrig aldrig ner till mitt första mål (74 kilo) utan har hållit mig mellan 75 och 74...LÄNGE! Därför fick jag i förra veckan order om att "matregistrera", dvs skriva ner ALLT jag äter, vilket jag har gjort (lättare att låta bli att fuska när nån annan ska kolla...superdumt)...och förväntar mig naturligtvis ett rejält minus på vågen... Känner mig dock uppsvullen och inte alls smal :(

Kan ni hjälpa till att hålla tummarna så är ni snälla... ;)

• Fru Larsson

Håller tummarna för dig idag Ellte! Jag är också på en sån där platå. Det är så tråkigt och demotiverande. jag sa det till sambon igår att det är nog inte meningen att jag ska bli smalare eftersom det inte går. Har tappat sugen lite. Inte bra!

Jen78, det var ju ok med 7 hg med tanke på att du kanske förväntat dig mer.

Jag har väntat med att kontakta sömmerskan till brudklänningen för jag skulle ju vara några cm mindre då hade jag tänkt. får nog kontakta henne ändå och sy in om det mot förmodan skulle försvinnan någon cm.....

Hälsningar från Buttersmurfen

• Ellte

Oh yes...1 kg ner... fortfarande 0,5 kilo till 74 men nu tusan!

• bellas

Bra jobbat Ellte!

Jag åt pizza i lördags - det var jättegott! jag hade asdåligt samvete efteråt, men, jag gick inte upp något, utan står kvar på 66.2...

Målet på 63 känns aslångt borta men det SKA gå! Min bästa kompis ska också gifta sig och vi ska prova klänningar ihop första helgen i juni och tills dess ska jag definitivt vara där... hoppas jag!

Har verkligen fått rutin på mina timslånga morgonpromenader, det är jätteskönt!

Kämpa på! Kram Bella

• Mia-76

Morr, tycker att jag haft en bra vecka utan några katastrofer. Men belönas man för det? Nej då, samma vikt som förra veckan = 63. Hade det bara stått 62.99 hade jag varit nöjd och glad. Grr!

Kul att det gått bra för så många av er andra, nästa vecka är det kanske min tur!

/lite deppig

• Jen78

Mia-76 ;
    kanske har ätit för lite? Vattensamling i kroppen? Åt sent i söndags?
    Finns ju massor som kan påverka, har du tränat mycket, muskler väger ju mer än fett...
    Var glad för att du iallafall inte gått upp! Som vissa av oss har lyckats med, *harkel*...

Ny vecka, nu kämpar vi på!

• SB_Helena

Det är bra att komma på platåer, det visar bara att kroppen har vant sig vid din vikt. Det ska du vara stolt över=)

• Ellte

SB_Helena :D Synd bara att det inte är den vikten som jaaaaaag vill att den ska vänja sig vid ;)

• Mia-76

Skönt med detta forum! Blir så glad när jag ser alla inlägg. På det stora hela, visst är vi väldans bra?!

Jo, man ska vara glad för att man inte går åt fel håll. Men psykologiskt vore om så bara ett gram ner mer rätt.

Har en teori om att jag faktiskt ätit aningen för lite, ska försöka vara noggrannare att komma upp i den dagliga rekommenderade kvoten.

Det har dessutom varit alldeles för mycket fest de senaste veckorna, så mycket brukar det aldrig vara. Men man måste ju leva också! Och efter fredagen ska det förhoppningsvis vara lugnt ett tag så man får kanske ställa in sig på ännu en mindre lyckad vecka, men sen...

I morgon ska jag i allafall börja cykla till jobbet.

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2