• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Ellte

Oh här chattar ni :D Får jag också vara med och leka? Jag har gått ner en del under hösten och framförallt vintern men det senaste har det gått seeeegt och jag har precis börjat kämpa igen... Just nu är det grymmigt svårt, hungrig hela tiden...

• Mia-76

Ellte:
    Välkommen!
    Har du nåt särskilt mål? Nån särskild metod?

• Forsfors

jag avr på yoga i måndags idag är det torsdag och jag har fortfarande träningsvärk i magen...

• Ellte

Tja, mitt mål är att bli smal ;) Jag (nu outar jag mig totalt men skit samma) fick panik när vågen började närma sig tresiffrigt... Jag vägde som mest (för några år sedan) 98,6 kilo *ryyys* och gick ner en del med VV. Tröttnade på det när de vänner jag gick ihop med blev klara före mig och slutade så jag återgick till gamla vanor och la på mig en massa kilon igen.

I höstas började jag på ITrim så med hjälp av deras kurser och träning har jag gått ner typ 18 kilo sedan september (23,6 totalt) och målet är ytterligare 6-7 kilo... (Dvs. landa nånstans runt 68 kilo) Skulle vara trevligt att ha uppnått det innan sommaren kommer såklart :D

Nu äter jag 3+2 dvs. frukost + lunch ELLER middag och kostersättning i form av shakes eller bars övriga mål och försöker träna 3 gånger i veckan + vardagsmotion. Ska även försöka komma igång med att ut och springa nu när vädret blir bättre.

Gu vad jag babblar...men jag fortsätter friskt! :D

Jag har gått ner i storlek från runt 50 (XL)(brudklänningen var storlek 52 *ryyyyyys*) till runt 40 (L/M)så nu är det roooooligt att shoppa igen! I helgen hoppas jag hitta ett par schyssta jeans som jag kan ha på fest på lördag kväll så att jag kan motivera mig själv att inte äta för mycket onyttigheter på festen ;):D

• Jen78

Halloj!
    Mia-76 ;
    Jodå, saker å ting känns bättre idag. Regnet öser ner å bilen e paj så det blir till att cykla till jobbet idag. Fuskmotion!

Receptet lät gott, ska prova det nån dag. Själv gör jag en typ av kycklinggryta med morötter, potatis, broccoli, kyckling, lök, vatten å sambal olek. Skitgott å typ inga kalorier alls!

Fru Larsson;
    Frossardagar e jobbiga men ibland måste man ju bara. Å det är som sagt bättre att äta "fel" en dag än alla dagar i veckan. Godiset jag åt härom dan är inte en tiondel av vad jag stoppade i mig dagligen innan. Så så stor skada gör det nog inte. Det gäller bara att falla tillbaka i det nyttiga tänkandet sen så man inte fortsätter frossa. Hur har det gått för dig sen dess?

Ellte;
    Hej å välkommen!

Forsfors;
    Måste vatt j*kla bra träning om du fortfarande har träningsvärk.
    Funderar starkt på att köpa en Yogavideo å köra hemma. Vad tror ni om Blossoms?

Ha en bra dag tjejer!

• Mia-76

Ellte: Jösses, jag blir SÅ imponerad! WOW! Hoppas att du njuter av hur duktig du varit samtidigt som du kämpar med det sista.

Jag MÅSTE testa yoga snart, det låter ju hur effektivt som helst!!!

• blivande fru J

jag brukar också laga sådan där linssoppa, men jag använder purjo istället för vanlig lök och istället för curry använder jag spiskummin, gillar det bättre än curry som samakr så mycket mer än bara spiskummin.

Jag kom hem klockan ett idag från skolan och somnade istället för att äta lunch, vaknade nyss och får därmed kasta i mig något innan mitt möte idag och har missat träningen. Jag är en usel människa :(

• Lovisa78

Hej igen!
    Efter en veckas "bara-jobba-hem-o-sova- för-att-jag-mår-så-apuselt" börjar det nu se litet ljusare ut... En riktigt bonnförkylning får jag väl kalla det... Och ikväll har jag klämt ned en pizza också, men resten av veckan har väl varit OK matmässigt, men ingen träning eftersom jag knappt stått på benen då. Blir inspirerad av alla er - tack och lov! Imorgon är det vägning - huh hemska tanke... :(

Jen78: måste kolla upp vilken bok det var, jag har läst flera stycken. Denna vecka hade jag min ätardag idag eftersom jag smällde i mig en pizza, tyvärr blev det en liten pinnplass igår också, men vädret var så fint och glassen var så god.. :))

Godnatt!

• Tostes flicka

Yoga låter spännande, ska försöka komma ihåg att kolla upp det.

Själv har jag förutom simmning och att springa i vatten börjat med aerobics träning i vattnet. Jätteroligt och så sjukt jobbigt. När man är där i poolen och far runt så tycker man att vist känns det men det är inte så farligt.. sen ska jag ta sig upp ur poolen och *pang* så känner man hur både benen, armarna och magen är på väg att kapitulera av värk :)

• Forsfors

Helgen gick så dåligt matmässigt att jag inte ens kunde med att väga mig. Var och hälsade på hos pappa så det blev restaurangmat och godis och nattmackor och så pizza nu när vi kom hem därifrån...

men det är väl bara att ta nya tag, har yoga igen imorgon.

Hoppas att eran helg har varit bra.

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2