ViktNeråt-05, Del 2
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Tostes flicka:
Våga ta steget! Du kan ju testa med det kortaste abonnemanget för att testa. Det passar säkert inte alla men jag och Jen78 är ju sålda iaf.
KickanF: din kommentar "Om du har ångest för att du åt det där godiset så kan du ju jämföra med hur mkt godis du åt innan." är så klok! Tror att man måste ta till sig den tanken MÅNGA gånger när det känns tungt och man känner att man syndat.
hejsan.
Kalaset gick bra, det var ganska lätt att låta bli att överäta eftersom svärmor som inte sett mig sedan jag var smal effektivt påpekade att jag blivit tjock och att jag nog borde göra någonting åt det så att jag inte dog i någon överviktssjukdom för då skulle min sambo bli så ledsen, jag måste ju tänka lite på honom också
däremot så hadfe jag inte gått ner någonting den här veckan , men det kan ju bli så ibland, har mens också, så kropåpen kanske har samlat på+ sig lite vatten? jag känner mig lite plufsigare än vanligt.
Har varit inne i klädkammaren och plockat fram mina gamla kläder i stl 48, 46, 44, 42, 40 och 38 och sorterat upp dem i fina lådor efter storlek. Mitt första mål är att komma i 48-lådan, sedan blir det 46-lådan etc etc....nyårsafton 2006-2007 så tänker jag ha en skitsnygg klänning fårn 38-40 lådan. Jag har jättemycket fina kläder sedan jag var smal förra gången, flera par byxor som aldrig blivit använda i olika storlekar hittade jag, så det är inte btrist på kläder i allafall, jag ser fram emot att använda dem igen.
-3kg på 2 veckor
jag är också med i vk.
Hej girl! Invägningen idag visade +-0 kg, d v s lika mkt som förra veckan men jag ser det som ett plus att jag inte gick upp något på konferensen... I helgen blev det också lite vin o öl (blää...) o det var ju kanske inte helt bra. Funderar på att några nyktra veckar men då kanske man kompenserar med mat???
Funderar kring detta med "ätardag"; är det bäst att ha en ätardag då man unnar sig o moffar godis, eller är det bättre att unna sig lite hela tiden? Jag har hittills resonerat att det är bäst att har en "ätardag" i veckan då det också sätter lite fart på förbränningen (har läst Pauluns näringsfysiologi). Samtidigt kan det väl inte vara bra för kroppen att efter en relativt sund vecka helt plötsligt bli en soptipp;)??
Skämt åsido, min mage blir ju inte direkt glad efter "ätardagen" iallafall...
Forsfors: din svärmor låter inte särskilt peppande men det resulterade ju iallafall i någonting bra;) Heja på!
Känner att jag nog har en liten influensa el nåt på g och det är så nedrans typiskt- jag vill ju träna o vara duktig! Fast en inflensa går man väl också ned ett par kilo på ;) Sambon är o handlar passionsfrukt (är tydligen värsta antioxidantbomben!) o andra nyttigheter så vi får väl se om det bryter ut eller försvinner...
Nu har jag inte skrivit har inne pa riktigt lange, men jag kande att jag skulle dela med mig av mina erfarenheter nu. Jag har de senaste tva veckorna gatt ner runt 2-2,5 kg. Jag slutade ata socker for tva veckor sedan och samtidigt sa satte jag en grans da jag inte far ata mer. Jag har bestammt att efter klockan 20.00 sa far jag inte ata nagot. Detta har funkat himla bra marker jag. Tranar lika mkt som jag gjorde innan och ater istort sett samma som jag gjorde mer vk och vv men jag stod helt still med de "dieterna". Nu sa har jag borjat komma igang igen och i morse nar jag vagde mig sa stod vagen pa 61.5 kg. Det ar det minsta jag vagt pa 4 ar, sa jag ar verkligen glad idag!
vet inte, någon kanske har tipsat om detta tidigare, men den är fantastisk för motivationen:
www.mvm.com/mvmhome/jsp/home.jsp
och behöver man hjälp att aomvandla mått och längd först så kan man kolla här:
www.konvertera.nu/konvertera_vikt_massa.php
Forsfor
Min kropp samlar på sig ca 3-3.5 kg vatten under de dagar jag har mens. Så nog kan det vara så att din kropp lagrat vatten!
Jag känner mig alltid som en extremt överfylld regntunna när jag har mens. Så otroligt plufsig och fet. Gjorde jag när jag var smal också
Har kommit över mina mensdagar precis så suget efter söt är som bortblåst. Längtar mer efter fullkorn och frukt.
cmfs
Vad roligt!! Smart det där med att sätta en tid och efter den ska man inte äta något. Iof jag äter sista mellanmålet vid 21 och efter det dricker jag bara te eller vatten. Kom precis på att igår fuskade jag. Min sambo åt japanmix så jag tjuvade några bitar medans vi tittade på csi.
Tostes flicka: jag får hoppas att det är så när jag var smal så var jag med om en obehaglig mensvattenansamling i brösten en gång, jag har ganska små bröst och hade på mig en blus med knappar, den passade på morgonen, senare på kvällen var jag ut och åt direkt efter jobbet med mina kompisar och hann inte hem emellan och byta, gissa vems tuttar som vattnat på sig rejält under dagen? Blusjäkeln höll på att gå upp, det var en stor ful glipa vid knapparna, jag prövade att tab va mig bhn under för att det skulle bli mindre bröst, men det hjälpte inte, så jag fick åka hem för att slippa sitta där med min glipblus...
var föresten på yoga igår igen (andra gången) svettades lika mycket, men det kändes faktiskt liiiiite lättare att göra övningarna, rekomenderar yoga varmt till alla. Tyckte själv om det så mycket att jag köpte ett tiogångskort, tänker fortsätta att gå dit nu, ska bli kul att se om man verkligen blir smidigare elelr om det bara är innbillning...
Blähä blaha...
Besviken på mig själv. Började gårdagen med morgonpromenad på 90 minuter å bara bar mat hela dan.
Klockan 21 far jävulen i Jenny å hon äter allt som finns att tillgå... Ångest som påföljd, å en jäkla besvikelse... Varför ska man alltid trilla dit?!? Kass karaktär man har...
Nåja, ny dag-nya tag. Mår dock inge bra efter gårdagen, ångest + sockersuget tillbaka. Snacka om att jag sneglat på godisburkarna här på jobbet idag. Har dock gett mig f*n på att nu får det vara bra! Inget mer frossande! Steg upp 5 imorse å gick långpromenad. Rensade ut all godis som fanns hemma å lämnade in hos pappa imorse halv 6.
Hade godis kvar sen påskhelgen å har inte haft några som helst problem att hålla mig borta från det förrän igår då. Så, för att undvika att det händer igen, så ut med skiten! Jobbigt på jobbet då men som sagt, JAG SKA INTE!
Hoppas det går bättre för er än vad det gjorde för mig igår! Nu ska jag ignorera godisen vidare!
Ha en bra dag!