ViktNeråt-05, Del 2
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vad duktiga ni är allihop! KickanF, jag fick samma panikreaktion som du! Hick!
Själv fick jag nåt tokryck igår. Efter två glas vin blev godissuget för stort, jag tog cykeln till Konsum och köpte smågodis och frossade! Men det var det första godiset jag åt på två veckor så det kanske inte är någon fara?! :o)
Har haft svårt att träna i gymet i veckan eftersom bilen är trasig. Däremot har jag gått massvis. Tror det börjar hända nåt nu......
Fru Larsson: Om du har ångest för att du åt det där godiset så kan du ju jämföra med hur mkt godis du åt innan. För min del var det lösgodis varje dag. Man ska nog inte döma sig för hårt för ett litet bakslag, utan se mer till förbättringarna man gjort.
Själv är jag också gå-typen som i princip kan gå hur långt som helst. O förmodligen så kommer man någon gång fram till dörren (målvikten alltså).
Bara för det så ska jag ta mig ett glas vin nu (men lever ju trots allt bara en gång) o sen satsa på att ut å gå en lång runda imorgon o ta småtöserna i tvillingvagnen, vilket ger ännu mer förbränning. God lördagskväll.
Har grävt upp hela tomten och tränat som jag ska i veckan, så jag tog mig friheten att dels tjuva några chips ifrån sambon ikväll men också köpa mig lite smågodis.
Imorgon blir det träning i vanlig ordning.
Mens och många motgångar denna vecka, men tycker jag har hållit mig bra iaf.
Mens är nog djävulens elaka påhitt till kvinnorna..
Halloj!
Sådär ja, snart ännu en vecka till ända. Längtar tills imon då det e vägdags. = ) Har faktiskt inte syndat en enda gång denna veckan, nu jäklar gäller det! Hoppas bara vågen visar nåt bra oxå annars blir det tungt...
Glassen har jag ett nästan likadant recept på, Leila på TV4 gjorde den en gång, hon kallade den turboglass. Fast om jag minns rätt använde hon Kesella? Ska kolla upp det, har receptet hemma. Har iaf gjort den en gång å som Forsfors säger, det blir smarrigt värre! = )
Dags att jobba vidare. Njut av vårsolen tjejer!
Jen78:
Jag är säker på att vågen talar det språk du vill höra i morgon, om man inte fuskar går det ju riktigt bra. Och OM inget syns på vågen så kan det ju vara nya muskler i stället.
Jag har varit riktigt dålig i helgen, alldeles för mycket rödvin i fredags. Men men, nån svacka får man väl räkna med.
Tur att solen skiner så att man kan gå ut och motionera bort åtminstone ett av vinglasen kanske...
Mia-76 :
Tja, vi får hoppas på det bästa imon. Har gått en hel del så några muskler har väl fått sig en omgång... = )
Tror inte ditt vin har gort så mycket skada. Ibland kan man behöva slarva lite för att man ska gå ner oxå. Vet innan när jag gick ner så stannade jag ibland för att jag åt för lite. Åt man sen godis eller annat gotte en dag/kväll så satte raset igång igen. E precis som att kroppen hamnar på sparlåga å sen när den får i sig mycket "energi" igen så vågar den förbränna mer, släppa ifrån sig fett å annat man samlat på sig. = )
Snart hemdags, segt att jobba helg. Har dock lyckats hålla mig borta från allt vad Bullens varmkorv, toasts, frallor å godis å choklad heter. Snacka om prövning. = )
Går dock lättare för varje dag jag avstår, sköööööööönt!
Tostes flicka;
Anslutit dig till oss i viktklubben ännu? = )
Hello Girls,
Är så glad! Det är visserligen en småregning trist måndag, men vägningen i morse var angenäm: 63 kilo. (-3 kg på 2 veckor). Ska nog fortsätta med rödvinsdieten
Ser dock fram emot en vecka med många prövningar, ska träffa olika kompisar veckans alla kvällar och det brukar betyda middag och vin. Måste föreslå sushi nån av tillfällena samt hinna träna innan. Då borde veckan kanske hamna på +- noll om man har tur.
/m
Jen78
Nej jag har inte gjort det än, är inne och tittar på sidan titt som tätt. Det verkar väldigt bra iaf! Ska ta mig mod till att gå med snart också *fniss*
Bra jobbat med din viktnedgång också! STORT grattis!!!
Mia-76
Samma sak till dig, STORT grattis!!
Synd att jag inte gillar rödvin annars hade jag testat den
Ny vecka, helgen gick bra om man bortser från det lilla godis jag åt på lördagkvällen.
Vill bra gärna fuska och väga mig för att se hur det gått, är ju några dagar kvar till jag egentligen ska väga mig.