• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Mia-76

Jen78:
    En katastrofdag är bättre än flera katastrofdagar, och hittills har det ju gått jättebra!

Som 'försvar' kan du trösta dig med att när man haft en sån där orgie brukar man vara väldigt mätt på onyttigheter läääänge.

Mata in det du åt i Dagboken så kan du se stapeln för gårdagen dels som ett varnande exempel men också se att alla andra staplar runt omkring är ok.

Upp med hakan!

• Mia-76

Jag har en mindre lyckad vecka, har blivit lite småkrasslig så träna är inte att tänka på. Och nu när man kommit i gång med fler träningspass per vecka och tycker att det är helt ok att prioritera denna tid.

Dessutom ställer den krassliga kroppen in sig på 'trösta-mig-med-nåt-gott' och då blir det ännu värre.

Den där planschen hos Folktandvården ljuger, frukt är INTE godis. Men, jag ska försöka upprätthålla denna livslögn ett tag till och äta ett äpple så att man inte hamnar i chokladbutiken.

Lev väl!

• Jen78

Mia-76 :
    Tack för uppmuntran å snälla ord.
    Har lagt in det i dagboken å därav ångesten, är ju hemskt att se svart på vitt hur onyttigt det man stoppat i sig verkligen är. Nåja, gjort är gjort.

Ang. mätt på onyttigheter. För mig är det tvärtom. Är sugen på precis allt idag + att jag har en röst i huvudet som säger att eftersom jag åt igår så har jag förstört allting å kan lika gärna äta idag med. Å imon. Å i överrmon å så vidare. Sjuk man e!
    Samtidigt så vet jag att det inte är hela världen å försöker att ignorera de tankarna samt besvikelsekänslorna jag har. Man är ju inte mer än människa å jag har ju som sagt var skött mig i över 2 veckor.
    Ska satsa på lite mer motion dagarna framöver å hålla tummarna för att vågen ska visa -1 kilo på måndag ändå.
    Hur har det gått för dig då?
    Å er andra?

• Jen78

Lovisa78 :
    Vilken bok av F. Paulun är det som du läst? Blev nyfiken på vad han skrivit om "ätardag"...
    Trillat dit i nån förkylning eller liknande? Du mådde ju inte riktigt 100 sist...

• blivande fru J

nu har jag också hittat hit :)

• Jen78

blivande fru J;
    Varmt välkommen!
    Hur mycket vill du gå ner?
    Viktväktare? Viktklubb? Eget bevåg?

• blivande fru J

jag menade mest att jag hittat hit från den förra vikttråden. Jag saknar både våg och mått band, men jag vill definitivt bli lättare och få en slankare kropp. Jag tränar på friskis och promenerar, 5-10 kg lättare är säkert rimligt

• Jen78

Flåt, har läst den alldeles för slarvigt märker jag...
    Välkommen till den nya iaf!

• Fru Larsson

För mig går det som vanligt trögt!! Det är väl ca 5-7 kg som ska bort men aj vad de sitter fast..... Grrrr!

Har kört ett par veckor med inget eller väldigt lite pasta ris och potatis. Men det fungerar inte på mig, gick visserligen ner 1 kg första veckan men var som en zombie. Jen78, jag fick också ett sånt där godisanfall i fredags. Suck!

Ska ut och gå snart, bilen fortfarande trasig så jag kommer inte till gymet.

• Mia-76

jen78:
    Är livet bättre i dag?

Hur är det med alla andra?

Vore kul med lite tips på enkla/snabba/nyttiga maträtter.

Här är en av mina favoriter som alltid finns i frysen som snabb nödmat. Minns inte var jag hittade receptet, det är iaf inte jag som ska ha cred för den. Jag tycker gott att man kan ösa i mer curry än vad som står i orginalet så att den blir lite hot.
    Kan tillägga att det är väldigt billig mat också och det gör ju inget...

Linssoppa

1 msk olja
    2 st gul lök(ar)
    3 dl röda linser
    1 msk curry
    4 st morötter
    1 lagerblad
    3 tärning(ar) grönsaksbuljongtärning(ar)
    1,7 l vatten
    salt
    peppar

Tillagning:

1. Strimla morötterna fint. Fräs lök och morötter tillsammans med curry i oljan.

2. Skölj linserna och tillsätt dem. Häll på vatten, buljong, lagerblad och koka i ca 10 minuter eller tills linserna är mjuka. Smaka av med salt och peppar. Servera med bröd.

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2