ViktNeråt-05, Del 2
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Jen78
Känner igen mig med detta om mens. Min första dag idag och jag började med att i två dagar innan börja äta mycket mer än vad jag vanligen gör.
Mens är hemska tider, hungrig och sötsugen hela tiden. Kan sitta mätt efter maten och började bli små sugen på kött, potatis, pasta, godis, sockerkaka osv osv osv
Halloj! Länge sen jag var här! Har precis bytt tjänst på jobbet så det har varit fokus på annat. Vågen står som vanligt still men har just varit och kört ett spinningpass och har hittat motivationen igen. Första mensdag här också! Hungrig och trött!
Jag har inte haft mens på flera år så det kan jag inte skylla på, men att det har varit tjockt med födelsedagarna nu på våren (bl a min 40-årsdag). Detta har inte gjort mig smalare kan jag säga. Nä, har precis bara kommit in på "rätt väg" så har det varit släkträff o kalas igen o så har man varit tillbala på fel spår igen. Men imorgon tänkte jag börja med ett sista försök. 6-7 kg ska bort innan midsommar. Tror ni att det går ? Nu ska inget få komma ivägen.... Har en väninna som gått ner 40 kg, även om jag är jätteglad för hennes skull så skäms man ju nästan för att jag inte lyckats gå ner mina ynka 6 kg. Skulle funnits karaktärspiller att köpa på burk.
Men det enda misslyckande som finns är att sluta försöka.
Bläheblaha... Mitt mantra försvann som en vind när mensen kom..
Dock över idag å börjar må bättre.
Bytte p-pille för nån månad sen, börjar fundera på om jag rent av blir lite halvdeppig av dom under mens?!? Kan inte komma ihåg att jag va så här håglös innan...
Ska kolla upp biverkningarna på dom lite närmare tror jag allt!
Skönt med ledig dag imon. Lättare för min del att komma tillbaka till dom rätta banorna då när jag slipper stå på jobbet med godiset framför näsan. Hoppas vädret e hyfsat så vi kan motionera ute tjejer!
tvillingsjäl ;
Välkommen till de enträgnas skara.
Jaha tjejer, nu kämpar vi på, mens till trots! Kraaaaaaaaaaaam på er!
Appropå bikini, provade en i dag. Jättefin, trots att man stod där lite blekfet i det inte alls smickrande provrumsljuset. Gav en massa inspiration i allafall, för jag skulle vilja ha den. Tyvärr/lyckligtvis var trosorna ganska lågt skurna, så man kommer inte att kunna gömma magen i dem utan det blir helt enkelt till att krympa magen om man ska få köpa den.
För mig blev det en bra trigger. (normalt brukar jag bara bli på väldigt dåligt humör när man ska prova bikini)
Har någon här några småtrick, förutom självspäkning?
För mig funkar det att alltid äta det fetaste på tallriken (behöver ju inte vara tokfett för det) först. Då hinner mättnadssignalerna gå till huvudet och säga att man är mätt snabbare.
Om jag ändå ska dricka något energirikt dricker jag aldrig läsk, utan alltid juice med fruktkött eller mjölk, för då blir man mätt i relation till vad man fått i sig istället för att fortfarande vara hungrig efter ett halvt dagsbehov energi.
Jag vill ha fler trick - nåt smart någon?
Plastgroda! Att späka sig är det dummaste man kan göra!!!!! Fettförbränningen stannar av och om man blir av med kilon så kommer de tillbaka snabbt som attan. Med risk att låta präktig så finns det inga genvägar. Sund kost, mellanmål och träningen är nog det som gäller!
Mellanmål är bra "trick" tycker jag, man blir aldrig sådär tokhungrig så man kastar i sig allt man ser (okej, det händer väl ibland). Och kanske att unna sig något gott ibland så man inte bara straffar sig hela tiden. Man ska ju leva också.....
Kanske skulle ta å göra det imon, prova bikini alltså.
Har dock haft en bra dag idag, har äntligen fått lite karaktär igen, den har ju varit på vift tisdag onsdag.
Nåja, bra mat idag å långpromenad å storstädning. Jag e nöjd!
Späkning e inget för mig, mellanmål e dock nödvändigt för att mitt blodsocker inte ska sjunka alltför mycket så jag mördar nån i min omgivning.
Är supergnällig å jäklig om jag inte får mat med jämna mellanrum.
Smart att dricka juice med fruktkött, då blir man säkert mättare, man får ju lite mer i magen iaf.
Jen78:
Håller med dig..späkning är definitivt inte min grej heller, jag blir toktrött å grinig om jag inte får äta!! Dessutom om man späker sig så orkar man ju inget, träna kan man ju glömma och även om man gör det medan man späker sig så gör det ju mer skada än nytta! Detta med mens är en pina...jag kan gå upp 2 kilo...bara vätska försås men jag ser till att aldrig väga mig då...då blir jag bara sur..ha ha
Jag har kommit fram till att den här tiden på året är helt omöjlig att vara riktigt strikt på, det är födelsedagar, extra helgdagar, fint och varmt glassväder osv osv osv...
Jag sprang nästan hela rundan i dag! ska ta och fira det med en tallrik morötter till lunch :)
Vi är jätteduktiga alla odds till trots och nu kämpar vi på!
Kram Bella