ViktNeråt-05, Del 2
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Mia -76: Grattis! Härligt med minus inte sant! Kicken man får av att se att man gått ner i vikt är ju den bästa - att man fått lön för mödan!
Nu är det dags för ännu en ny vecka, jag börjar med att ta en långpromenad i eftermiddag. Med det fina vårvädret är det ju bara härligt att vara ute. Jag har inte varit på gymmet mycket alls senaste veckorna, men har istället gått en massa promenader och tagit joggingturer i vårsolen. Ger även näring till själen kan jag tycka efter en lång mörk vinter.
Kram på er alla!
Bellas; att pendla i vikt är nog vanligt. Ett halvt kilo är ju så lite, och kan ju variera beroende på hur mycket man ätit under dagen, vilken tid i månaden det är (en del samlar på sig vätska under ägglossning t ex) eller om man fått gå på toa eller inte innan vägningen (!).
bellas: Grattis! Nästa runda eller nästa därpå klarar du säkert att springa 10 steg till eller liknande och snart springer du hela rundan.
Trolliz: Visst är det härligt med våren. En promenad i solen känns inte som att man motionerar utan bara som ren njutning! Och så får man motionen på köpet. Som ett kinderägg!
SB_Helena: Wow! Jag är imponerad!
Hej tjejer! Tänkte bara berätta att helgen har gått..hmm..tja...den har väl funkat :D Jag är stolt över mig själv för att jag INTE öppnat chokladkakan som jag av NÅGON outgrundlig anledning köpte igår morse när vi skulle på picknick trots att jag var så himla sugen igårkväll. I fredags åt vi nyttig middag (och resten av dagen kostersättningar), i lördags blev det okej frukost, bra lunch och så var det då restaurangbesök på kvällen. Jag var SÅ sugen på tempura så en kompis och jag delade på en förrättsportion (typ en räka, en bit broccoli och en bit paprika) vilket väl var onödigt men gott... Huvudrätt var stekt ris med skaldjur och fisk...vilket inte HELLER var helt nyttigt men gott men det var iallafall inte tempura ;) Några öl, lite sake, ett par irish coffee...tumtidum...men va tusan...
Igår var mannen och jag och promenerade i Botaniska Trädgården i flera timmar :) Picknickade på frukt, dricka och "fuskade" med en kanelbulle...men den gick jag nog bort hoppas jag ;) Och som sagt så klarade jag av kvällen framför TV´n utan att ta till chokladkakan :) *jublar lite*
Sanningens ögonblick blir väl på lunchen eller efter jobbet när jag ska gå och väga mig :?
Ellte: Jag håller en tumme.
Och OM nu inte vågen visar hur duktig du varit så känn dig duktig ändå!
Ja det var ju just det...att frågan är hur duktigt det är att äta kanelbullar och restaurangmat och dricka irish coffee *tumtidum* Men vad tusan...nu går jag till vågen...
Ellte, du åt INTE chokladkakan, delade förrättstempuran samt promenerade massor. Hade du inte tänkt alls hade du kanske ätit allt? Man får vara glad för det lilla!
Håller min andra tumme för att vi alla får en bra och sund ny vecka, nu när det inte är valborg som kan locka en i fördärvet.
Låter bra det :D Jag låg kvar på exakt samma vikt som förra veckan...fick dock order om att väga mig igen på fredag eftersom de trodde att intaget av kolhydrater i helgen kan ha gjort att jag har onödigt med vatten i kroppen ;)
Elte:
Då håller vi tummarna att det går bra på fredag!
En allmän fråga: Väger ni er varje dag hemma eller bara hos VV?
Ha en bra dag!
Bella