• Chicita

    Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara

    Ibland känns det som att vissa glider igenom livet på en räkmacka, medan man själv drabbas av än det ena än det andra...

    Tänkte skapa en lite allmän "dumpningstråd" här. Det är ok att "gnälla" på allt som är jobbigt. Men självklart även ok att peppa varandra.

    Jag valde att inte göra det här till en tråd där man kan vara anonym eftersom jag tror att risken är överhängande att någon / några tycker att det är perfekt att klanka ner på de som mår dåligt då om man kan göra det anonymt.

  • Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara
  • sofi 88

    Åh jag är så arg och ledsen.

    Ringde till stället jag sommarjobbat och även jobbat på i vintras för att kolla om det finns möjlighet för mig att jobba från och med nu eller från sommaren eftersom de varit väldigt nöjda med mig. Fick svar att nej tack, de är inte intresserade eftersom jag tyvärr var tvungen att tacka nej till erbjudandet om att börja jobba redan i mitten av januari med en uppgift som inte riktigt är min kompetens. Dessutom skulle det krocka med mina heltidsstudier. Därför tackade jag så snällt nej men sa att jag gärna jobbar från och med slutet av mars då allt lugnat ner sig. Men nu passar det tydligen inte längre.

    På frågan om de i övrigt var nöjda med mig förutom att jag tackat nej till arbete under heltidsstudier så var de väldigt nöjda och ställer gärna upp som referens och sådär. Och hade jag som sagt tackat ja till den uppgiften så hade antagligen fastanställning kunnat vänta fick jag så snällt veta. Trevlig käftsmäll såhär nu när man snart är nyutexad. Precis vad man behöver på sin måndag!

    Men det är bara å bryta ihop och gå vidare! 

  • filibustern

    nu måste jag få gnälla igen! 

    jag håller på att bli tokig!

    jag har en svägerska som är två år yngre än mig, vi kom riktigt bra överens och jag fann en bra vän i henne. men så for vi utomlands tillsammans.. och då fick ja lära känna den riktiga personen.. hon ifrågasätter ALLT! hon ifrågasätter MIG SOM PERSSON tamme tusan! och jag håller på att knäckas! ex om jag sagt "röd är min favoritfärg.. och så dagen efter säger jag. blå är (oxå) min favoritfärg. då blir det  "jaha? igår sa du då att röd var din favoritfärg" så är det JÄMT! jag törs inte ens prata eller komma med en åsikt, för varje gång jag gör det, så vrider hon på det så jag har fel! man FÅR faktiskt ändra sig i sin åsikt har jag fått lära mig!

    nu efter utlandsresan har jag försökt hålla mig borta från henne, tagit en "paus".. och nu så föreslår hon och min bror en skotertur med tältning och fiske. visst. :) lät väl kul :) men så idag så ändra dom till skidor. jag HATAR skidor.. och jag skrev det. så skrev hon att jag ska sluta tönta mig, att jag är lat och att jag orka ju "tantgympan" jag är på.. tack för den... och så säger jag att jag ska tänka på saken, om jag vill följa eller inte. ja då börjar hon igen! "konstigt, när det var skoter, ja då ska du följa, men när det bli skidor då måste du tänka på saken?" eh.. vad är konstigt med det? jag sa ju att jag hatar skidor...  och så gör hon JÄMT! jag blir nedtryckt och törs inte yttra mig om nåt i närheten av henne, för då kommer hon med någon kommentar som jag inte kan svara på.. dessutom är jag konflikträdd så jag törs inte säga ifrån... 

    ja vill ba grin!

      

  • daniiel
    filibustern - Jag förstår dig. Sådana människor är otroiligt enerverande och energikrävande. Vad tråkigt att det blev sådär,  från att ni kommit bra överens. Du skulle inte kunna prata med din bror om hur det känns för dig? Då kanske han kan försöka "styra bort" henne lite, åtminstone ett tag.
  • daniiel

    Kan ju uppdatera att våra datorproblem är lösta. Maken kom hem från jobbet och konstaderade att det var ett virus, vårt första datavirus, som tydligt gömt allt som fanns på datorn. Han pillade med det i ett par timmar och nu är allt tillbaka och viruset borta. Tack å lov! Skrattande


  • filibustern
    daniiel skrev 2012-03-20 15:32:35 följande:
    filibustern - Jag förstår dig. Sådana människor är otroiligt enerverande och energikrävande. Vad tråkigt att det blev sådär,  från att ni kommit bra överens. Du skulle inte kunna prata med din bror om hur det känns för dig? Då kanske han kan försöka "styra bort" henne lite, åtminstone ett tag.
    jo jag önskar det. kruxet är att min bror är ÄNNU mer konflikträdd än jag.. och det är bara på senare år vi har kunnat skapa en kontakt.. så.. ne.. ja törs inte.. men ja tacka ja till resan i alla fall... 

    MEN DÅ!! vet ni vad hon gör den... typen!! hon lurar mig! ja fråga hur långt det var - 4 km.. tja.. har jag klarat 3 mil uppi fjällen så klarar jag nog detta.. och så skrev jag det.. och så skicka hon tillbaka. nej, det var 2 mil! hon kunde väl för f*n ha kollat fakta INNAN hon skrev! oooooh! så förbannad jag ÄR!  men.. försöker lugna  mig.. det är ju "bara" på en sjö... MEN ÄNDÅ!!! *MORR*
  • filibustern
    daniiel skrev 2012-03-20 15:33:50 följande:
    Kan ju uppdatera att våra datorproblem är lösta. Maken kom hem från jobbet och konstaderade att det var ett virus, vårt första datavirus, som tydligt gömt allt som fanns på datorn. Han pillade med det i ett par timmar och nu är allt tillbaka och viruset borta. Tack å lov! Skrattande
    dom där virusen kan vara besvärlig... har du hört talas om ett snällt virus nån gång? min syster fick det för längesen.. då ploppa en ruta upp: "vill du ha kaffehållare? - ja/nej" hon tryckte ja, och ut kom CD-luckan.. eller vad det heter. :P
  • Chicita
    filibustern skrev 2012-03-20 15:27:39 följande:
    nu måste jag få gnälla igen! 
    Du är inte ensam om att tycka illa om skidåkning.
    Det behöver inte ha något med att man är lat att göra. Jag gillar det helt enkelt inte. Det är tråkigt...
    Och nu efter att jag förstört axeln så kan jag inte åka skidor heller utan att göra illa den ännu mer.

    Säg till henne att om hon inte ser skillnad på skoter och skidor så är hon jäkligt blind. Och att det är stor skillnad på att vara lat och att inte tycka om en sak. Men att hon som är så duktig och hurtig väl säkert kan ha kul på den där skidturen utan dig... Tungan ute 

    Eller tja du behöver inte säga det. Men tänk det. 
    Jag har "lärt mig" några standardsvar som funkar för mig. Sånt jag kan slänga ur mig i de flesta situationer om jag inte har någon annan kommentar. Det kanske kan vara något för dig också. Tänk på vad du borde ha sagt eller gjort i en situation så kommer det lättare nästa gång Solig 
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-03-20 15:41:55 följande:
    Du är inte ensam om att tycka illa om skidåkning.
    Det behöver inte ha något med att man är lat att göra. Jag gillar det helt enkelt inte. Det är tråkigt...
    Och nu efter att jag förstört axeln så kan jag inte åka skidor heller utan att göra illa den ännu mer.

    Säg till henne att om hon inte ser skillnad på skoter och skidor så är hon jäkligt blind. Och att det är stor skillnad på att vara lat och att inte tycka om en sak. Men att hon som är så duktig och hurtig väl säkert kan ha kul på den där skidturen utan dig... Tungan ute 

    Eller tja du behöver inte säga det. Men tänk det. 
    Jag har "lärt mig" några standardsvar som funkar för mig. Sånt jag kan slänga ur mig i de flesta situationer om jag inte har någon annan kommentar. Det kanske kan vara något för dig också. Tänk på vad du borde ha sagt eller gjort i en situation så kommer det lättare nästa gång Solig 
    jo.. men det är så svårt när man är så rädd för att bråka.. jag ogillar skidor p.g.a dåliga erfarenheter.. jämt sist i skolan.. stannade jämt mitt i en brant nerförsbacke, och gled bakåt i uppförs p.g.a dålig valla.. och när man va liten och hade dom där skidorna som man satte på vanliga skor, ja dom lossna ju hela tiden! 
    menmen.. måste väl följa så dom sluta tjata... tyvärr blir det ofta så med henne.... -.- och får väl tänka positivt.. om de e fint väder kan ja ju sola.. och jag får röra litegrann på mig.. 
Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara