• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • muggles

    Snorkis: oftast får man inte ta halva sem-dagar. Snarare får du väl ta hälften av dagarna som semester i så fall (dvs typ 5 av 10)


    AM: våtrumsfetichist


    Nenne: har ni köpt plastad frotté? Jag köpte dels till barnvagnen och spjälsängen men även till vår säng och sov med det den sista månaden - ifall vattnet skulle gå på natten. Man vill ju inte förstöra sängen... Sedan la vi det på sätet i bilen när vi åkte till BB - vilket var tur för jag läckte en hel del vatten på väg till BB.

  • muggles

    Snaily: jag blir lite upprörd när jag läser om läkaren som inte riktigt ville svara på frågorna, jag tycker ni borde fått bättre behandling. Men hoppas nu att ni får ett bättre RUL!

  • Blivande fru L

    Hallå i tråden! Jag såg att Ore undrade hur jag har det för ett antal sidor sedan. Kul! 
    Jag börjar med en Egorapport: Jo tack, jag har det ganska bra. Är sjukskriven för foglossning men mår jättebra när jag får gå hemma och pyssla i min egen takt. Jag hade säkert kunnat klara ena halvan av mitt jobb men eftersom det inte finns någon möjlighet till deltidssjukskrivning här är jag alltså sjukskriven 100%. Nåja, det är ganska skönt trots allt så jag klagar inte alltför högljutt!

    Är i vecka 32+4 nu. Magen växer så det knakar men min egen vikt går tack och lov inte lika spikrakt upp längre som den gjorde i början. Barnet har huvudet neråt och ligger startklart. Senaste veckorna har jag tänkt mycket på förlossningen och jag försöker att bli av med min dumma prestationsångest. Jag tänker liksom att nu är det upp till bevis, att bevisa att jag klarar det jag fått andra att tro att jag behärskar... Samtidigt vet jag ju att jag inte kan styra vad min kropp hittar på under förlossningen så det blir en liten konflikt där. Jag tror säkert att jag kommer att känna mig redo när det väl är dags men jag försöker i alla fall jobba med den mentala biten och får kontroll över tankarna.

    Eftersom jag inte skrivit på så länge känns det dumt att försöka sammafatta och kommentera det jag läst. Det mest aktuella vill jag i alla fall säga något om:

    PB - Fy tusan vad jag lider med er. Stor kram!

    Oupsie - Grattis, vad häftigt med ett överraskningsplus! Jag har hört att det finns folk som blir gravida fast de inte har planerat det men det är ju rätt sällsynt i den här tråden.

    Kanske vi ses snart igen. Den som lever får se!

  • Lapinette

    AM - tänkte fråga efter soppreceptet men såg att det redan var inlagt så nu har jag sparat det som AMs zucchinisoppa till vår blivande kokbok . Min väninna gjorde en soppa när vi var hos dem på middag med blåmöggelost och så knaprig bacon på. Har bett om recept men fortfarande inte fått det . Den var supergod! Är annars dålig på att göra soppor ... ska bättra mig.

    Annars har jag faktiskt varit på mammografi nu på morgonen. Kändes välbekant att åka till SH så där på morgonkvisten men denna gång slipper jag visa musen eller lämna blod (som jag tidigare alltid har gjort där).

    Snorkis - är det dags snart??!!

    snaily - vad trist att läkaren var stressad men skönt att ni ska på RUL.

  • fru AM

    Hej Blivande fru L! Kul att se dig här och härligt att magen växer!. Vet ni något om kön på barnet? Har ni några namntankar? Har du några cravings som jag kan pröva mina teorier på?

  • Blivande fru L

    Jösses, jag glömde ju Snaily! Skönt att ni fick ett nytt UL och att det såg bra ut. Det är inte lätt med risksiffror.

  • Blivande fru L

    Vink vink!

    Jag tror stenhårt på att det är en pojke i magen. Om det är en flicka blir jag både glad och förvånad och om det är en pojke blir jag bara glad. Så känns det!

    AM - Jag har ju inte några riktiga cravings så det blir nog svårt att pröva teorierna på mig. Fram till vecka 12 var jag grymt saltsugen men det tror jag hade med att vätskebalansen var rubbad i.o.m. min hyperstimulering. Efter vecka 31 är det inte gott med kaffe på morgonen längre, men på eftermiddagen smakar det bra. I övrigt äter jag som före graviditeten, dvs mycket och ofta! Knepigt va?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen