• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    Godmorgon!

    Frullan, nej ingen lill-kängu har kommit i helgen... Jag har nu inga känningar alls, förvärkar mer eller mindre försvunnit. Lite tråkigt men samtidigt skönt att slippa ha ont.

    Jag och maken var ute och gick en mil igår, och när vi var på väg hem så började det åska och blixten slog ner typ 10 meter från oss (!!!!) så då trodde jag nästan att det skulle sätta igång, för jag blev så jäkla rädd

    AM- lät som en god meny, och jag tycker också att "babyvernissage" är väldigt passande

  • Lapinette

    Ser att både Kängu och Frullan fortfarande är hemma. Läskigt med åskan Kängu!

    Oupsie - rent teknisk så var jag åtminstone gravid i lördags sen vet vi ju inte vad som har hänt därefter.

    Ego - sitter nu mest och funderar på vad vi ska hitta på när svärmor kommer hit (landar på onsdag). På sätt och vis skönt för det håller tankarna åtminstone delvis på annat håll.

  • nennesjuttioåtta

    Lapinettisen!!!!!
    Knip nu flicka lilla!!!! Gratulerar till en helt sagolikt söt och envis blastis!!!

    Yeiii! Jag är pippbar igen! Men igår var maken för bakis för att orka den ansträngningen det är att tämja en gul prick utsläppt på sommarbete! I kväll kommer han dock inte undan!

    Helgen avhandlades i det vackra Dalarna, synd att regnmolnen låg så lågt att Siljan aldrig skådades varken från Vidablick eller från Fryksås fäbodar. Tyckte synd om djuren i björnparken som bara vandrade fram och tillbaka framför stängslet, 10 steg åt ena hållet, vända, 10 steg åt andra hållet, vända, 10 steg åt ena hållet, vända... und so weiter. Och utanför stängslet står vi människor och pekar och skratta råt dem. N

    Men regnstället har verkligen testats till det yttersta, hahahahahha! och gummistövlar är inte så dumt det heller.

    Kängu
    läskigt med åsknedslaget!!!!

  • kängu

    Ja det var väldanes vad det var lugnt härinne denna morgon...

    Nenne, usch låter inget kul i björnparken Hoppas att maken är laddad och pigg inför kvällen då, låter som han har (varning för dålig ordvits!) en styv uppgift framför sig

    Lappis, hur länge ska svärmor stanna?

  • passionsblomman

    Usch! Nenne, du påminner mig om när jag var sisådär 11-12 eller så ich vi var på läger och en av dagarna gick på zoo. Jag började grina när jag såg tigern vanka sådär...

  • nennesjuttioåtta

    kängu
    mmmmoooahahahahahah! *fjåååiinnnngg* Vi har gått och petat otåligt på varandra hela kvällen igår och i morse så motorn är igång.

    passion
    ja, det kändes inte alls bra. Men de har ju väldigt stora utrymmen ändå, men ... ja jag vet inte. Det kändes som de var så otroligt understimulerade och oroliga. Men två av tigrarna satt bredvid varandra högst upp på berget och blickade ut över landskapet så det såg skitmysigt ut, men lite surrealistsiskt eftersom de ju normalt inte bor i skogen (vad jag vet, hahah).

  • muggles

    AM: herregud, att du orkar fixa allt sådant (el var det maken som gjorde alla finfina tilltugg?! )!!! Impregnerad! Jag skulle inte ens orka fixa så många sorter själv om jag var bebislös! JAg skulle nog ha köpt färdig smörgåstårta och en jäkla massa bubbel

    Ah, vi har haft en lugn och skön helg. Fasen man har ett jäkla bra liv...

    Frullan: lycka till hos psykopaten! (min makes uttryck för psykologer )

    Vänner: agility lät som en bra underhållning för barn! JAg har mest sett det i Scandinavium under Gothenburg Horse Show och det brukar vara - för att låna en kompis uttryck - hejigt.

  • BrudSommar2006

    Kissens framben är bra igen, skönt! Fast huuur får man det lilla trollet att gå på lådan! Ska skaffa annan kattsand och prova med idag, hittills har han uträttat samtliga sina behov i vår tvättkorg när han kommit åt. Vi har Iris blöjbytarställe i tvättstugan så det är när vi är där och byter blöja som han passar på! I morse märkte jag att han behövde göra ifrån sig så jag satte honom i lådan flera gånger men icke, sedan släppte jag ut honom på tomten men ingen tur där heller. Sedan gick han och åt istället och jag gick för att byta blöja på Iris och tror ni inte han lyckades smita in till tvättkorgen i alla fall. Jag fick upp honom men eftersom jag höll på med Iris kunde jag inte släppa utan jag fick sätta ner honom i vasken så kissade han färdigt där, suck. Hopplösa kisse!

  • BrudSommar2006

    För att fortsätta klaga har jag nu inte lyckats borsta tänderna på flera dagar, inte ordentligt i alla fall för jag bara kräks när jag försöker borsta tänderna längst bak. Så drygt. Fast jag tänker på det AM sade vid tillfälle om sin graviditet, att det här förmodligen är sista gången. Så om det här går vägen, vilket jag verkligen hoppas, så behöver jag bara ta mig igenom det här den här sista gången och sedan behöver jag aldrig mer göra om det! Då står man ut lite bättre.

Svar på tråden Livets stora och små frågor