• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

    Själv var jag tvungen att gå på muggen så kollegorna inte såg att jag grät. Usch vad orolig jag är nu! Det får bara INTE hända.

  • snaily

    Ååå vad vidrigt för Telis! Håller alla tummar!! *klump i magen*

  • fru AM

    Telis! Stor kram - det behöver inte vara något fel för att det blöder men det är klart du och alla vi blir oroliga! Kramkramkram

  • fru AM

    Frullan: Nu ska jag vara helt ärlig och berätta att jag blev snopen och faktiskt besviken när vi fick reda på att vi skulle få en pojke ... Jag berättade inte ens för maken hur jag kände. Av någon anledning hade jag fått för mig att jag ville ha en flicka till (jag vet inte om det var av praktiska skäl, såsom att vi hade alla flickkläder, eller för att jag skulle få min "Teddy" till slut, eller för att Livia skulle få en syster att hänga med i vått och torrt ...) Hela graviditeten har jag tryckt undan de där känslorna men ändå haft svårt tt förstå vad jag skulle med en liten pojke till. Hade svårt att tänka mig att jag skulle uppskatta en pojkbebis lika mycket som en flickbebis. Läste artiklar om folk med små söner och tänkte "Varför då?" om de var sa att de var så glada för sin lilla pojke ...

    Jag kan säga att när Hektor lyftes fram bakom skynket var ALLA de där tankarna bortblåsta. Jag är SÅ glad för min lilla snygging och kan alls inte förstå att jag tänkte att det hade varit roligare att få en liten flicka till ... Han är min lilla prins helt perfekt just för att han är en liten kille.

  • BrudSommar2006

    Jag kan inte jobba sedan jag läste om Telis, jag fick försöka flera gånger innan jag lyckades logga in här för fingrarna löd inte, nu känner jag mig helt skakig. Fast jag vet ju också att det ofta kommer blod och så är det ingenting. En bekant till mig åkte in till akuten med en stor blödning men hon födde en frisk liten en i alla fall till slut. Telis hade väl inte ens ont väl?

  • BrudSommar2006

    EA, ja, jobba får man nog göra vid ett annat tillfälle men jag blir nog tvungen att koppla ur telefonen i så fall.

    Nenne förresten, vad bra skrivet, att man förstår att folk vill ha ett visst kön men inte att man INTE vill ha ett vist kön!

    Jag vill för övrigt ha en liten tjej till för jag har aldrig haft någon syster, för vi har alla saker redan då, för att Iris är så mysig och för att det känns mest invant redan. Fast det klart att jag också vill ha en liten kille.

  • Fru FruLLan

    Ingen som hört från Telis???

    Kan inte koncentrera mig alls.

    Men förresten
    TACK nenne!
    det är bra bli arg på mig! Blir ju det själv. Blir tydligt när nån annan ifrågasätter en

Svar på tråden Livets stora och små frågor