• Tindragull

    En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 3

    Nu fortsätter vi! Idag är första dagen av resten av ditt liv!!!
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

    SaraPayam - Tallriksmodellen
    Gröna brudens - Tallriksmodellen
    ElinDLB - Nutrilett
    Andbeyond - Äter mindre portioner
    Esonda - Äter hälsosamt
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

  • Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 3
  • emersson
    Plummis83 skrev 2009-03-17 08:19:43 följande:
    Är ju samma här... Men nu har jag börjat komma igång med träningen igen så det känns skönt!! Börjar jobba 15.30 å innan dess tänkte jag försöka hinna med: långpromenad med hundarna, tömköra en haflinger i stallet som är tillsalu plus åka på ett träningspass!! Kan ju hoppas att jag hinner allting iaf
    Mysigt med haflinger, har aldrig haft nån men dom är ju enormt söta :) Min morgan kör vi med vagn o sånt, har till och med kört lite bröllop med honom :) Känns härligt nu när våren är på väg, man kommer igång med hästar o träning och förhoppningsvis viktminskning lite mer på allvar då :)
  • Emmox

    LeeLoo: hur kan du exakt räkna ut vad det är du äter och hur du vet att det blir 1000 kcal? =) nyfiken. och grattis till dina 7.5 kilo! Bra kämpat!

  • Leeeloo

    Jag kollar upp varje sak som jag äter. Om det är 100 g kyckling så tar jag reda på hur mycket 100 g kyckling är i kalorier. Det är lite jobbigt precis i början men efter ett tag så vet man ungefär hur mycket allt innehåller. Jag väger såklart maten här hemma. Det är INTE jobbigt. Jag trodde att det skulle vara jättejobbigt att väga och räkna men det är det inte när man kommit in i det. Jag lovar. Sedan äter jag var 4:de timme. Inte mat utan mat och mellanmål. Ett mellanmål kan vara lite lättyoughurt eller ett ägg eller en banan. Frukost är något som jag börjat med också. Det åt jag inte tidigare, inte alltid.

  • Tindragull

    Jag har också väldigt oregelbundet jobb och det är så jäkla svårt att få ihop mat-tiderna ibland...


    Melis skrev 2009-03-15 23:24:34 följande:
    veckan började bra men sen blev det katastrof, jobbade oregelbundet och orkade inte..men imorgon är det nya tag
  • Tindragull

    Leeeloo: Starkt jobbat! Toppen!

    Plummis83: Verkar som om du får massor med motion du!

    Själv motionerar jag inte mycket. Lite prommis och hundträning bara...
    Men sen 12/1 har jag gått ner.... 8,1 kg! Ställde mig på vågen idag och den visade på 77,1 kg.

  • Plummis83

    Jo, men det är först nu som jag har hittat den motivationen till att verkligen röra på mig! Får väl tacka vårvädret för det!
    Idag ska jag hinna med detta: långpromenad med hundarna (gick lite mer än 1 timme igår) rida min häst och tömköra den där haflingern!!
    Sen börjar jag jobba 15.30 å idag blir det även mkt "spring" på jobbet för vi är en kort i personalen! Jobbar på gruppbostad!


    Tindragull skrev 2009-03-18 23:39:36 följande:
    Plummis83: Verkar som om du får massor med motion du!
  • Emmox

    LeeLoo: jeez, va smart! Det har jag inte tänkt på haha, det där med att väga och sedan kolla upp vad 100 g innehåller m.m. Man kan ju faktiskt dividera (alltså om man tar 50 g av något och ska räkna ut kcal per 100 g) ... jag har ju faktiskt en sådan fin liten våg hemma som man kan väga sånt på. Tack för inspirationen! Nu vet jag exakt hur jag ska göra för att veta innehållet. Smart! tack!!

  • Emmox

    LeeLoo: En fråga till! När du äter onyttigt på helgerna, är det utöver de 1000 kcal eller du räknar med godiset och tar bort något annat/ äter mindre mat? :)

  • Emmox

    Jag kan inte komma ifrån smartheten. Det är ju excellento! Jag ska genast pröva det när jag är färdig med mina 3 veckor på ren kur (ska starta om igen).

  • Leeeloo
    Emmox skrev 2009-03-19 15:12:07 följande:
    LeeLoo: En fråga till! När du äter onyttigt på helgerna, är det utöver de 1000 kcal eller du räknar med godiset och tar bort något annat/ äter mindre mat? :)
    När jag äter nått onyttigt på helgen så är det utöver de 1000. På fredagar och lördagar äter jag kanske 1500-1600 kalorier. Det är ju fortfarande inte för mycket.
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 3