• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Vännerfan

    NÄE, är det SANT??? Men är det inte CvL som liksom har planerat in det fel då eller? Usch och fy vilken soppa! Lider verkligen med dig, stor kram!

  • Lapinette

    De säger att detta är högst ovanligt men det kan hända.... men den ville liksom forsätta någonstans och inte stanna i livmodern. Min livmoder måste vara en hemsk plats att vara på.

  • start september

    Kram Lapinette. Så här skulle det ju inte vara.

    Jag tror att det är det bästa för kroppen är om det kan läka ut själv.

    För mig fortsatte HcG stiga, som högst var det 450 (om du vill ha något att jämföra med), därför både skrapades jag och fick cellgifter. Visst, det fick ett slut, men jag kände ju efterår att båda behandlingarna kunde ha sabbat en del. Hos mig sade de att det troligen var moderkaksanlaget som växte på och att det troligen kunde vända, men att det var oklart när.

  • Lapinette

    September - vad skönt att ha dig här inne på tråden. Jag fattar nada fast han pratade på en massa. Mina celler har de ingen aning om var de befinner sig men mitt värde ligger runt 100, så lågt är det. För två veckor sedan 110-130 (han mindes inte exakt) och förra fredagen på ca 90 ... hoppas den har gått ned ytterligare denna vecka.

  • start september

    Lapinette,

    mitt första värde var 65, två veckor senare var det 270, en vecka ytterligare senare 448, då tog de tag i det. Två veckor efter ingrepp var det ner på 5, vilket räknades som noll. Blödde gjorde jag nästan ner till 5 och därefter var det typ 28 dagar till tanten.

    Vet inte om det hjälper dig på något vis, men kanske som referens.

    Om det inte stiger så är det ju ett jättebra tecken på att kroppen t

  • Lapinette

    Nej, mitt sjunker men jäkligt sakta.
    BOM + 3 veckor och 3 dagar 110-130 i HCG
    BOM + 4 veckor och 3 dagar 90 i HCG

    När tog du ditt första värde?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!