• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

September - jag testade inte förrän 3 veckor + 3 dagar efter min första blödning eftersom jag var säker på att det var min mens jag hade.

• start september

Just ja, så var det ju. Inte kul att blöda så länge, jag vet. Ett tips är att kolla så att ditt Hb är på ok nivå - jag fick problem med det vilket gjorde mig trött dessutom. Vet man om det kan man ju tänka på att äta extra bra mat ett tag.

Som sagt, mitt i allt blod och elände är det ju faktiskt positivt att något vill växa ändå!

• Lapinette

Jag är faktiskt jäkligt trött men tänker/tror det är mentalt samt att jag faktiskt har mensvärk typ var 5:e dag. I början av veckan bokade jag av mina träningspass och låg bara hemma på soffan (inte normalt för att vara mig).

• viktualia

Lappis - misär och elände!! *kramar om länge*

Själv - no tant alls

Och nu sitter jag i soffan och kalasar på en halvflaska Casal di Serra och funderar över hur jag ska klara mig utan alkohol i evigheter...

... och diverse evenemang som jag vill delta i men som kanske inte är helt 100% kompatibla med Vickan i flodhäststorlek....

och SJÄLVKLART kommer jag logga in här mer el mindre direkt efter att jag testat...

• Izzie

Håller tummarna för att det blir ett långt vinuppehåll för dig, Vickan (Barn är bättre än vin, jag lovar. Senare behöver ju inte det ena utesluta det andra...)

Lappis - Skönt att det inte var farligt iaf. Det är ju oftast bättre om naturen har sin gång och man slipper göra ingrepp. Hoppas iaf det tar slut snart. Skickar en styrkekram!

• BrudSommar2006

Lapinette, nu kan väl ändå bara bli bättre, ett par veckor till bara. Sade läkaren något om huruvida det är större sannolikhet att man drabbas igen när man väl haft det eller om det bara är så ovanligt att du definitivt har gjort ditt på den fronten nu?

• BrudSommar2006

Muggles, det där var ju en typisk Toby Jug! Fast den är inte tillverkad av "rätt" firma så får antagligen inte kallas Toby. Jag har ett par stycken som jag inte vill göra mig av med eftersom de har värde av andra orsaker men jag tycker annars att de där gubbarna som sitter med ölsejdel är rätt trista eftersom de alltid är nästan likadana. Mina är lite större och är bara ansikten.

• BrudSommar2006

Iris verkar ha skaffat pojkvän, milda makter! När mina föräldrar hämtade henne idag fick hon både en jättekram och en puss av lille Elias.

• viktualia
    Izzie skrev 2009-01-23 19:57:19 följande:
    Håller tummarna för att det blir ett långt vinuppehåll för dig, Vickan (Barn är bättre än vin, jag lovar. Senare behöver ju inte det ena utesluta det andra...)
    Just nu är maken på vift men jag har gett honom tydliga förhållningsorder. Om jag plussar imorgon införs alkoholförbud när jag är hemma - framförallt i början... jag framstår möjligen som alkis men uuu vad trist det känns att bli vit... jag VEEEET att det är en petitess i sammanhanget.. men just jag har freakat ut om just den detaljen... *suckar över mig själv*
  • BrudSommar2006

Let's Dance, ett glas vitt, näsdroppar och en packe Lambi pappersnäsdukar en fredagkväll, det är livet det!

Fast Iris somnade i sin saccosäck redan vid sju ikväll så jag undrar när hon kommer att vakna imorgon, gäsp.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!