• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

bra izzie, dig kan man lita på! *slurp* det är ju ändå freeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaag!

• muggles

just för att inte få "råd" el åsikter om namnval så valde vi att inte yppa våra tilltänkta namn förrän de(t) var ett faktum. Vilket visade sig rätt. Moa tyckte alla om men det påtänkta Jonathan var inte så poppis "för långt och tungt". Tjaha, men om det hade varit en kille så hade det nog blivit Jonathan ändå (om det hade passat barnet) och så hade de fått acceptera det. Folk har så mkt åsikter om namn, man kan inte göra alla nöjda. DEt är ju ändå föräldrarnas val...

• MSW
    muggles skrev 2009-01-23 15:34:48 följande:
    just för att inte få "råd" el åsikter om namnval så valde vi att inte yppa våra tilltänkta namn förrän de(t) var ett faktum. Vilket visade sig rätt. Moa tyckte alla om men det påtänkta Jonathan var inte så poppis "för långt och tungt". Tjaha, men om det hade varit en kille så hade det nog blivit Jonathan ändå (om det hade passat barnet) och så hade de fått acceptera det. Folk har så mkt åsikter om namn, man kan inte göra alla nöjda. DEt är ju ändå föräldrarnas val...
    Så tänkte vi (jag) med.. Särskilt då brorsan och hans sambo skulle ha ungefär samtidigt..

Molly tycker jag är gulligt också!
    Två små flickor i min närhet heter Molly och Maja...
  • MSW

Fast vet att det kan vara lite hundvibbar över det också..

• MSW

Nu ska jag titta på One tree hill.. Se om sonen fortsätter sova, eller om han vill vara med..

• Liten med Mindre

Trevlig helg hörrni!
    Nu går jag hem och låter bli att fixa klart till nästa vecka. *tjurskallig*

Stämningen på jobbet blir ju inte direkt bättre för varje dag...

Lycka till Lappis!

• Lapinette

mugglan - skicka över flaskan för här behövs den!!

Så vad ska jag nu säga ... trött, tröttare, tröttast. Tillbaka från Uppsala med ett nytt plåster i armvecket och en ny läkares diagnos - utomkvädes! Jahapp, den har vi inte hört förut. Han var superbra och pedagogisk och drog igenom alla fakta som visar på utomex. Sedan upp i gynstolen och han babblade vidare, visade livmodern, visade slemhinnan som var tunn som ett streck (m a o ingen graviditet i sikte). Gick sedan upp till äggstockarna och där bakom såg man en massa vätska (som inte alls ska vara där) och så mummlade han om att jag producerar gulkroppshormon (vilket jag inte fattar hur han kan se) vilket jag borde göra om jag är gravid samt att jag har ett HCG värde som är superlågt och som droppat myyyyyyycket sakta (vilket den inte skulle ha gjort om det var mf).

De ska kolla in vad mitt hormonvärde idag står (får svar på mån-tisdag) och sen får jag veta mer men de vill undvika ingrepp utan låta naturen ha sin gång dvs jag kommer att blöda i ytterligare några veckor och sen ska kroppen vara normal igen. Hur många veckor frågade jag ... han ryckte på axlarna, 1-2 kanske?

• Lapinette

mugglan - jag gillar Jonathan men inte maken .

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!