• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

gosnosen - jag minns faktiskt inte vart jag ringde men det samtalet tog musten ur mig.

• kängu

EA- Men det är ju inte dåligt det! Jag har stickat ett tag så börjar klara av lite tröjor och sånt nu. Det är bra med bebiskläder för de är så snabbstickade! Till syrran tänkte jag sticka en sjal med spetsmönster, ska bara hitta det perfekta mönstret och garnet först!

• MSW

Har funderat på favoritmat.. Och jag tror att jag väljer något med kättförs..

Orientaliskköttfärs äter vi ganska ofta..
    Man har vitkål, morötter, rödlök, kardemumma och soya i typ! Till brukar vi ha jasmineris och sallad av tomat och gurka.

Eller bara steka köttfärs peppra och soya lite och rör i kokt ris och ärter,majs,paprikablandning..

• MSW

Jag har med stickat lite.. Men tycker det är roligare att virka (kan höra ihop med att jag är duktigare på det.. )...
    Så jag virkade en filt till sonen under graviditeten.. Syrrans kommentar var, vad synd om du andra barnen du (ev) får, när du inte hinner virka någon filt till dom..

• Fru E

Kängu-ja jag hade gärna velat kunna sticka lite kläder med men håller mig till filtarna så får svärmor som kan sticka i sömnen sticka resten

• MSW

Försökte mig på en bebis tröja en gång.. (sticka) men det blev fel och sen gav jag upp!
    Har stickat en halsduk till mig själv dock..
    Nu blev jag sugen på sticka...!!

• BrudSommar2006

MSW, Lilja, men det är ju perfekt! Har funderat på blomflicknamn ifall att vi någon gång får en tjej till (fast nu ser det ju inte så ljust ut på den fronten, men i alla fall) och inte kommit på något. Det har varit så roligt att plantera Iris i trädgården och det vore trist att inte kunna göra samma sak för nästa tjej i så fall. Rosa, Smörblomma, Gullviva någon??? Trodde inte det.

• Fru E

BS-ge inte upp hoppet om syskon än!!!!! Finns mycket som kan fixas till relativt lätt som kan hjälpa!!! Bla vi i tråden

• Lapinette

BS - min kompis har en dotter (jag är gudmor till henne) som heter Jasmine. Och självfallet ska ni ha fler barn, don't give up girl!

• BrudSommar2006

Tulipana, Vitsippa, Penséa??

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!