• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • gosnosen

Lappis igen - Du skulle ju kunna testa att ringa till Octaviakliniken där jag har gått. En av deras doktorer är ju också samarbetsdoktor med CvL.

• FruCicci

Kängu, William är jätte fint med, jag hade det som favorit, men makens kusin heter det... fast det kanske inte gör ngt. Sen gillar jag Carl med. Det jag inte vill är ju att det ska bli Ville, Calle, osv

• kängu

Cicci- Tyvärr blir det ju ofta att de kallas för Ville och Calle... Oscar är bra på det sättet- finns ju inget sånt smeknamn till.

• gosnosen

Det händer inte så mycket mer än att vi väl står i kön. Har fortfarande inte fått någon bekräftelse på det bara. Talade med dem för två veckor sedan och då skulle de kolla upp varför det dröjde. Annars försöker vi väl leta donator... har ingen lust att vänta i tre år på att få försöka. Har ett par vänner som kan tänka sig att donera men som själva är gravida nu och då är det ju minst ett år bort innan de kan börja utredas. Så vi får väl se hur det blir. Försöker hålla detta på armlängds avstånd just nu, och det går ganska bra.

• FruCicci

Vet ni vad jag ska börja med - MINIFOM, dessa droppar som man ger bebisar mot kolik
    Denna graviditeten har jag besvär med magont och tarmana. Får knip så fort jag ätit, så barnmorskan tyckte jag skulle börja med det. Låter så komiskt att man som vuxen ska käka minifom.

Octaviakliniken var ju ett bra tips Gosis

• Tinga

Vänner - resor är jag alltid pigg på att diskutera! Skönt att du känner dig bättre idag, om än bara lite. Krya på dig!

Lappis - jag minns att du sagt att du varit på Guadeloupe, men jag tänkte ta upp det med dig i resetråden. Vad tråkigt att det är så segt med ditt plus. (Trodde jag aldrig att jag skulle skriva! )

Muggles - kul att höra att ni var så nöjda med Langley. Då är vi nog på rätt spår (säger hon som redan ändrat sig tusen gånger om resmålet för den här trippen ).

Igår eftermiddag var jag på fotvårdsbehandling; en julklapp från maken. Det var jätteskönt att få sitta ner i lugn och ro en timme och bara bli ompysslad. I morse blev jag också "ompysslad", men på ett mindre trevligt sätt - var hos tandläkaren. Det hade blivit ett nytt hål under en gammal lagning, så de fick göra om den. Där rök tusen spänn på att den gamla tandläkaren inte gjort sitt jobb ordentligt. Jag måste dessutom till tandläkaren igen om några veckor, för jag bet sönder en krona på en kindtand häromdagen. När jag åt pizza! Trodde bara att sån't hände när man åt hårda saker, men tydligen inte.

• gosnosen

Det händer inte så mycket mer än att vi väl står i kön. Har fortfarande inte fått någon bekräftelse på det bara. Talade med dem för två veckor sedan och då skulle de kolla upp varför det dröjde. Annars försöker vi väl leta donator... har ingen lust att vänta i tre år på att få försöka. Har ett par vänner som kan tänka sig att donera men som själva är gravida nu och då är det ju minst ett år bort innan de kan börja utredas. Så vi får väl se hur det blir. Försöker hålla detta på armlängds avstånd just nu, och det går ganska bra.

• gosnosen

Oj, det blev visst postat två gånger. Sorry!

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-01-23 11:02:45 följande:
    Vilhelm är jätte fint AM, jag har funderat på det själv Är ni inte säkra på Hector?
    Nja - vi kallar honom redan det, men vi måste ju se att det är en liten trojansk krigare som kommer ut också

Köpte de första kläderna till honom igår i alla fall - på olika reor. Bl a denna:
    www.spooky.se/index.php&cPath=165_166&products_id=3102
    (dock inte larviga mössan - bara overallen)

Cicci: du måste gå till Spooky och titta, de har så fina saker. Ligger på Grevgatan vid Karlavägen (inte skeppargatan som jag skrev igår)
  • fru AM
    FruCicci skrev 2009-01-23 11:02:45 följande:
    Vilhelm är jätte fint AM, jag har funderat på det själv Är ni inte säkra på Hector?
    Nja - vi kallar honom redan det, men vi måste ju se att det är en liten trojansk krigare som kommer ut också

Köpte de första kläderna till honom igår i alla fall - på olika reor. Bl a denna:
    www.spooky.se/index.php&cPath=165_166&products_id=3102
    (dock inte larviga mössan - bara overallen)

Cicci: du måste gå till Spooky och titta, de har så fina saker. Ligger på Grevgatan vid Karlavägen (inte skeppargatan som jag skrev igår)
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!