• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Lea(h) är väldigt fint på en liten tjej tycker jag!

• Fru E

Linnea heter våra bästa kompisars dotter, tycker det är fint

• Vännerfan

Borde eg. gå och äta, men ser att ni diskuterar namn. Inför bröllopet sa jag att jag ville ha en son som hette Edward. Men när han kom var han ingen Edward. Arvid gillar jag verkligen (dock inte på blekingska , men det är redan taget, liksom 90% av alla namn känns det som. Vilhelm hade jag också på min lista (som bestod av ca 10 namn, på makens lista stod ett- det Prinsen heter...), men jag kände direkt att jag inte kommer orka säga hela namnet.
    Har en kompis (svensk) som bor i Australien och hennes ena dotter heter Linnea. Funkar utmärkt! (De kortar det ofta med Nea, men de kortar ju även korta namn där.)

Åh, vad mycket jag bidrog..... NU ska jag gå och äta och fylla up med Ipren!

• MSW

Albin är fint tycker juh såklart jag!
    men det var inget vi hade som förslag innan han föddes!

Linnea heter min systerdotter i andra namn.. Tycker också det är fint!

• FruCicci

Nu ska jag hoppa in i en taxi och dra på möte...

Arvid på Blekingska är fördjävligt rent ut sat Vänner Hualigen..... det är just därför det är big no no

• MSW

Vänner: Joey, Chandler eller Ross var aldrig alternativ eller??

• FruCicci

Man förknippar ju namn med olika saker, därav tycker man om eller inte om dem.
    Tex Lukas för mig är ett häst namn. Ponnyn som stod bredvid den hästen jag skötte när jag var ung/yngre hette det, så jag försår inte hur man kan döpa någon till det. Men det är ju jätte vanligt nu för tiden. Likadant Pontus är hästnamn för mig.

• MSW
    FruCicci skrev 2009-01-23 13:35:07 följande:
    Man förknippar ju namn med olika saker, därav tycker man om eller inte om dem.
    Precis!
  • MSW

min kusin heter en ovanlig variant av ett vanligt namn i andranamn... Som jag skulle kunna tänka mig.. Men det är lite för ovanligt för att outa här...

• Lapinette

Melvin som är så populärt just nu är för mig ett marsvin.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!