• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie
    Lapinette skrev 2009-01-23 16:45:57 följande:
    mugglan - jag gillar Jonathan men inte maken .
    :-O Men vad säger maken det?? -
  • Izzie

Förlåt, här slänger jag in dåliga skämt mitt i allt elände.
    Opassande i sammanhanget... Ber om ursäkt.

Vad trist med ett utomkvedes... Trodde det var farligt att låta det vara... Men det kanske beror på var det fastnar?

Att det ska behöva ta sån tid att få svar på blodprov.

• Lapinette

Det är farligt så länge den växer men min är död och troligen inte ens ett embryo utan några celler som är kvar (om jag fattade det hela rätt). Han kan inte ens se vart de ligger eftersom det är mikroskopiskt. De kan se att min HCG-värde är superlågt och på nedgång så därför vill de helst att naturen ska ha sin gilla gång. Inte gå in och "förstöra" något utan låta kroppen ta hand om det. Kanske hade en annan klinik sagt något annat för själv tycker jag att svaret låter typiskt CvL.

• Tinga

Lappis - jämmer och elände! Vad trist att det ska vara så besvärligt med undersökningar, tester och en kropp som inte samarbetar på något vis. Kram!

• fru AM

Men Lappis! Vad jobbigt. Blöda 1-2 veckor TILL! Stackars dig! Kram!

Undrar just om såna piller som används vid medicinsk abort skulle funka i ditt fall ... men det borde väl läkaren själv ha tänkt på i såna fall.

Hursomhelst: alla mina sympatikramar till dig!

• Lapinette

Och nu måste vi verkligen ha ett allvarligt snack med eskimåerna och ge dem en karta!! Hur i helsike kan den ha gått vilse i livmodern och hamnat fel??

• Lapinette

AM - jag sa åt honom är det bara 1-2 veckor till så är det ok ... bara inte en månad och då tittade han sorgset på mig. De har inte den blekaste aning om hur länge jag kommer att blöda! Han sa säkert 10 ggr åt mig att ha tålamod. Jag tycker denna lilla kanin har tålamod och envishet som en oxe (vilket jag även är ... också) men skit och fan om jag ska blöda ytterligae 4 veckor.

• Lapinette

Han pratade om piller och om ingrepp men rekommenderade inget av dem då de tar min kropp ur balans och enligt honom kan förstöra mer än de gör nytta. Om jag låter allt ha sin gilla gång så kan jag bli gravid igen.

• gosnosen

Lappis - just det funderade jag på också. Hur kan det ha tagit sig FRÅN livmodern? Det är ju där det är inplanterat! Hur som helst - skit och elände! Hoppas att naturen har sin gång lite fort nu istället så att du blir av med detta en gång för alla. Stor styrkekram iallafall!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!