• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

okej, men jag är där nu - jag har gett upp hoppet trots att jag inte testat allt. Jag är väl konstig. Jag förstår inte riktigt vad du skriver om naturen som sätts ur spel. Men jag kan inte påverka min kropp med huvudet. Och jag tycker att barn passar in i min bild av vad vi skule gjort innan barn men nu måste jag gå vidare för ett liv utan barn, för att kanske bli överraskad, vad vet jag. Plötsligt händer det?!?! Men om jag INTE ställer in mig på ett liv utan, och fortsätter bli bedviken varje månad, som håller i sig i 3 veckor tills hoppet föds igen, vem orkar det i längden?

• nennesjuttioåtta

Skönt att höra ändå att du nu är positivt inställd på att bli mamma!

• viktualia

Ööö det var lite flummigt men jag menade nog egentligen med att naturen kan få lite hjälp.. sorry... är nedgrävd i excelark och la lite för lite möda på formuleringen...

Och nej jag tror inte heller att man mår bra av att bli besviken en gång i månaden.

Och det är säkert otroligt personligt hur man hanterar detta med "hopp om barn". Skulle jag få missfall igen nu, lär jag bli hyfsat besviken och eländig...

• nennesjuttioåtta

usch, tänk inte ens tanken! NU ska trollet stanna!

• nennesjuttioåtta

om vi lämnar ämnet en stund måste jag bara säga att min man är helt ute och cyklar. Pawh riktitt. I snöstorm. Jag undrar vad jag ska ge honom i present när han kommer hem. Varm choklad?

OH igår gjorde jag nog den godaste förrätt jag ätit på länge! Parmalindad gratinerad Chévre med ruccola, pinjenötter, oliver, soltorkade tomater och balsamvinägrette. MUMMA!

Efterrätten var istället det äckligaste jag ätit på länge! Jag vet inte hur jag tänkte men det lät gott på pappret. Exotiska frukter gratinerat med vit choklad och mangosorbet. Sorbeten var god... men man fick halsbränna av gratängen för att det var så satans sött. Undrar om den frysta frukten var med sockerlag??! Nästa gång blird et blåbär och vaniljglass, hahah!

• nennesjuttioåtta

ni som kan det här med progesteron...
    Höjs tempen längre, eller blir lutealfasen längre eller kan det visa plus fastän det är minus..? Jag har ju inte testat (varför det, liksom) men vad ska man tänka på?

• Lapinette

nenne - tempen hålls automatiskt högt pga progesteronet. Vid min sista IVF så sjönk tempen när jag fått mens + slutat ta Crinonet.

Håller tummarna för er nenne men jag förstår tänket. En fråga dock, kan ni inte tänka er att adoptera?

• Lapinette

Ego - min pappa ringde via Skype från Japan. Har pratat med honom i 45 minuter. Senast vi talades vid var 2-3 dagar innan vårt bröllop (maj 2006) då han ringde och sa att han inte skulle komma.

• nennesjuttioåtta

lapinettisen
    adoption: jo, så tänkte vi ju förut. Men jag vet inte. Vi har inte ställt oss i kön som planerat. Och vi har väl inte pratat om det så mycket på sistone, mer än att det enda vi vet är att vi inte orkar hålla på så här längre. Så svaret är nja. Det känns så otroligt långt bort! Och med så lång väntetid så..äh. jag vet inte.

Progesteronet
    Oki, så då ska jag inte förlita mig på tempen nu då? Den har gått som en jojo hela tiden. Om jag slutar med crinonen, kommer mensen då? Eller kan den komma även fast man tar progesteronet?

Oj! Vad pratade ni om? HUr känns det!

• viktualia

Och eftersom jag hellre pratar mat än förvirrad verkstad...

...så har jag övertygat maken om att vi ska äta trerätters för att fira.
    Avokado och gurksoppa till förrätt www2.arla.se/Default____17653.aspx

Filégryta med ananas www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=5023

Chokladmousse www.tasteline.com/recept/tastelines_latta_chokladmousse fast jag tänkte skippa kaffet och mosa ner lite rårörda lingon i chokladen.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!