• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

Hoppsan... Vickan är vaken mitt i natten... Tänkte svara på mugglans fråga om FB.

Om du står på "home/hem" och har fliken "news/nyheter" uppe så ska du scrolla längst ner. Där finns en länk till "alternativ för nyhetsflödet". Klicka där så kan du ställa in nivåer av nyhetsflödet. Dra upp evenemang så borde födelsedagarna synas?!?!

godnatt!!

• BrudSommar2006

En följdeffekt av att Iris somnade redan klockan sju är att man är uppe, har ätit frukost, är färdigsmikad och redo att möta världen klockan åtta en lördagsmorgon... Ser att Vickan var uppe halva natten så då lär hon inte dyka in här på länge. Jaja.

• MSW

Lappis: *skakar på huvudet* Hur är det möjligt?! *kramar*Blowing Kisses 3

• MSW
    viktualia skrev 2009-01-23 20:09:41 följande:
    Just nu är maken på vift men jag har gett honom tydliga förhållningsorder. Om jag plussar imorgon införs alkoholförbud när jag är hemma - framförallt i början... jag framstår möjligen som alkis men uuu vad trist det känns att bli vit... jag VEEEET att det är en petitess i sammanhanget.. men just jag har freakat ut om just den detaljen... *suckar över mig själv*
    Jag tror att det är ganska vanligt att man snöar in sig på en grej "som är helt hemskt".. Även om man vet att det inte är hela världen egentligen...

Annars hoppades jag juh att testandet var avklarat och rapporterat nu.. Får väl helt enkelt avvakta...
  • viktualia

MSW.... det är ju lördagsmorgon och man kan inte gå upp hur tidigt som helst... vi är ju inte barnfamilj... än ....

...för precis som jag gissat så finns det ett litet Troll i min mage!!!

FearCelebrating 2

• fru AM
    Celebration Dance

Haha - Grattis Vickan och herr Vickan! Coolt att du känner din kropp så väl! Kram!
  • Lapinette

Vickan - GRATTIS för denna gång kommer det att gå hela vägen!

• Lapinette

Otroligt att du kan känna av det så väl Vickan. Har själv alltid undrat om jag kommer att känna något och denna gång då det var utomkvedes så kände jag mig inte ett dugg gravid. Något trött och håglös men inget annat.

BS - du undrar om man kan socialdansa till alla 10 danser. Ja i princip, alla danser har vad man kallar grundsteg som man kan dansa bara takten stämmer. Den som är svårast att köra i vanliga sammanhang är paso doblen. När man dansar tävlar i den så är koreografin helt uppbygd på musiken. Enklast och mest användbar är quickstep för den blir foxtrot och så cha-chan för den passar till nästan allt. Vi dansade cha-cha som bröllopsdans.

Sorry, det blev långt OT-dans inlägg.

• Lapinette

I övrigt så har jag och maken precis krypt upp från sängen efter en mycket blöt natt hemma hos min väninna. Vinflaska efter vinflaska korkades upp. Jag slutade dock att dricka kring midnatt utan gick över till vatten då huvudet började snurra. Tack för det, för idag mår jag helt ok. Maken är dock något "tröttare". Undrar hur de andra mår för de satt kvar och drack när vi gick vid 2:45.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!