• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

MSW, det känns som att vi tänker rätt lika när det gäller namn!

Rosa, är inte det en ko...

Sitter och väntar på att mina föräldrar ska komma hit med Iris, de skulle hämta henne på dagis vid tre.

Kitschigt, njae, det är ju antikviteter så mer herrgårdssalong eller möjligtvis inrökt gammal engelsk pub men jag tror å andra sidan inte att vi har särskilt lika smak Muggles! Tur att vi alla är olika.

Vi har ju bekanta som nyss döpt sin son till Milton, det är för mig en häst.

Lapinette, ett träd och ett plommon tycker jag absolut räknas! Ett gott plommon dessutom. Hur gjorde ni med bil idag?

• BrudSommar2006

Bara det inte blir en vass kant om man viker blöjan inåt?

Jaså är det 38,1 som är febergränsen för barn, jag tyckte att Iris var hängig när hon hade 37,7 förra veckan.

• BrudSommar2006

Leonora är jättefint.

Egentligen är väl risken större att det blir smeknamn av trestaviga än tvåstaviga namn men det är nog bara något jag hittat på själv.

• MSW

BS: Det verkar juh så..

TYcker också rosa är en ko.. Och ibland när man ser det skrivet vet man inte om det är ett namn eller en färg..

• MSW

Smeknamn har jag nog egentligen inget emot.. Fast å andra sifan skulle jag hellre döpa till Calle (exempelvis) från början ist för att "min Carl" skulle bli kallad för det.. Om ni förstår hur jag menar..

• muggles

Nä hörrni, nu får vi korka upp den där Polaren Roger tycker jag! *poff!* Såja... *klunk klunk klunk* *sipp* Mmmmmmm........

• Izzie

Tycker nog oxå att Rosa är ett ko-namn, men förslag kan man ju alltid ge

Jag o maken är för övrigt förtjusta i Molly, men makens föräldrar tycker det hundnamn och stödde oss inte alls när det gällde det namnet. Inte för att det är deras sak att bestämma, men det känns ändå tråkigt att de var så negativt inställda till det. Maken har väldigt nära kontakt med sina föräldrar. Men vi har fortfarande inte strukit det till ett eventuellt
    syskon. Bestämmer vi oss för det får svärföräldrarna helt enkelt vänja sig.

Smeknamn kan det nog bli på trestaviga namn, men jag tycker inte det gör så mycket. Matilda blir ofta Tilda, men det är sött tycker jag, även om jag själv inte kallar henne för det. Skulle det bli Leonora nästa gång, så kanske man bara säger Lea eller Nora, men de namnen gillar jag med.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!