• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

Åh, Hedda tycker jag är gulligt förresten! Har kommit i kontakt med två i jobbet.. Tyckte det var lite konstigt till att börja med, men båda var så söta och goa, så nu tycker jag det är jätte gulligt!!

• MSW

Det sägs att det ska bli snöstorm här idag.. Hoppas att det inte blir så farligt som det låter...Och att vi åtminstone får ha kvar strömmen!

• MSW

Lappis: Hoppas det går bra att ta sig till och från Uppsala.. Och att det blir ngn lösning när ni är där!

• MSW

Min kompis har sagt att om hon får barn ngn gång och det blri en dotter ska hon heta Isolde...

• Fru E

nä då MSW jag är här men jobbar lite mellan varven

• muggles

Lappis: fy fan vad surt med strecket! Sympatikram!

BS: oj vilket minne du har (blöjkanten)! På Pampers vek vi kanten på ryggen dubbel (vik inåt mot ryggen). Det funkade faktiskt de ggr Moa hade diarre. Det är som att kanten stoppar det mesta från att rinna ut över ryggen när man lägger barnet ner.
    Uj när det gäller dina muggar så är jag rädd att jag får jättekitschiga bilder i huvudet! Men smaken är som baken...

Vänner: Moa är bättre, hade bara 38,3 nästan ingen feber alls (gränsen går väl vid 38,1 på små barn tror jag). Hon sover mkt vilket är bra, hon sov till kl 9 imorse och sedan sin vanliga middagssömn. Men i övrigt är det inga större fel på henne.

Lilja är för mig en kvinna i min mammas ålder (min kompis mamma heter det). Näe, det går bort för mig.

EA: var det du som ville ha vintips - vilken prisklass?

Jag tror Vänner har rätt om Nenne, det var min tanke också. Brukar tyvärr inte vara så positivt när hon håller sig borta...

• Fru E

muggles-hmmm.....runt 100 lappen kanske lite över

• Telemarkgrrl

Lycka till i Ua, Lappis!

Jag tror inte att ni behöver oroa er för Nenne riktigt än. Ibland är det bara lite skönt att komma ifrån barnfabriken och tänka på annat. Hon har iallafall lovat att dyka upp här i helgen.

kängu, jag är nyfiken på era namnförslag, du får gärna inboxa mig och berätta. Risken att jag ska sno dom är i stort sett icke-existerande eftersom det inte blir några barn gjorda i casa Telis.

• Izzie

BS - Rosa då? (Heter vår BVC-sköterska)
    Nä, det är väl egentligen inte så konstigt med vapen, många har det som sagt. Men det kom lite kul i texten...
    Min man hade faktiskt ett svärd på väggen i sin lägenhet när vi träffades. Men tyvärr är min man både ganska lättskrämd och har dessutom en livlig fantasi (ofta ingen bra kombination ), så när han fick för sig att någon brutit sig in i hans lägenhet (brukade vara någon som gick i trapphuset) så flög han upp, rev ner svärdet och smög omkring i lägenheten för att överraska inkräktaren... När jag började sova hos honom blev jag nervös över att han skulle glömma bort att jag var där om jag gick på toa eller likn, så svärdet är numera undangömt...

Ang namn så gillar jag Leonora. (Såg att Erik Gadds dotter hette det.) Har lagt till det namnet på min lista nu...

Lappis - Hoppas det går bra i Uppsala. Kräv att de verkligen hjälper dig nu och att du inte bli hemskickad en vecka till utan åtgärd. Nu borde det ha gått länge nog. Skickar en varm kram!

Cicci - Har för mig att Muggles brukar tipsa om någon lösning (jodlösning?) att gurgla med för att undvika och lindra halsont, rätta mig om jag har fel, Muggles. Krya på dig!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!