• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

Tinga- vi är också sugna på att åka till Guadeloupe nu i vår! Enda problemet för oss är att vi har lite svårt att ta semester två veckor, plus att nån ska kunna passa vovvarna. Men jag vill såååå gärna! Vi har funderat på Egypten med, men valde bort det eftersom det verkar vara så kallt kvällstid där, jag vill verkligen ha sommarkänsla!

• MSW

Cicci: Jag gillar Viggo.. Och Edward.. (inte på v.. Men ändå)..
    Annars hade vi Eddie som förslag till sonen.. Men det passade inte när han kom ut..

• FruCicci

Jag tror jag har fönstershoppat där iaf Känner igen namnet, det har gulliga skor med.

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-01-23 11:02:45 följande:
    Vilhelm är jätte fint AM, jag har funderat på det själv Är ni inte säkra på Hector?
    Nja - vi kallar honom redan det, men vi måste ju se att det är en liten trojansk krigare som kommer ut också

Köpte de första kläderna till honom igår i alla fall - på olika reor. Bl a denna:
    www.spooky.se/index.php&cPath=165_166&products_id=3102
    (dock inte larviga mössan - bara overallen)

Cicci: du måste gå till Spooky och titta, de har så fina saker. Ligger på Grevgatan vid Karlavägen (inte skeppargatan som jag skrev igår)
  • fru AM

Oj - vad händer mitt inlägg förökar sig genom delning ...! Bäst jag går och duschar istället ...

• Lapinette

Gosnosen - frustrerande att det tar sådan tid.

Vet att jag ringde ett ställe i Stockholm som var distansläkare till CvL när jag behövde gå på VUL inför FET (då min läkare också var på semester) och de var så otrevliga. Blev så upprörd och ledsen efter att ha diskuterat med damen där satt jag och grät en skvätt. Pratade med min träningskompis som också försökt att få till möte hos andra läkare och hon säger samma sak ... otrevliga och de vill absolut inte ha in en ... inte ens för ett VUL som tar 10 minuter. Så min uppfattning om gynekologer är att de inte vill ha nya kunder.

• FruCicci

Edward är fint med, min bror ska ha barn i juli och hans dotter heter Emilia (jätte fint) men om det blir en kille nu ska han heta Arvid!! Jag gillar verkligen inte det och tycker det förknippas med en dräng på en bondgård, riktigt seckigt namn. Så Emilia och Edward hade varit finare, måste föreslå det till dem. Ungen skulle dessutom heta Arivd Lars Gösta (fullkommligen absurda namn enligt mig)

• Lapinette

Det är verkligen populärt med gamla svenska namn just nu. De flesta av dem går totalt bort hemma hos oss ... maken förstår sig inte på dem alls. Nå väl, har ju inga problem med namn just nu ... som vanligt så ska jag väl bli gravid först ... eller kanske ogravid först och sen gravid .

• FruCicci

kan du inte ringa dit kokosen gick lappis? det var ju jätte bra och ligger i stan?

• MSW

Är nog heller inte så förtjust i Arvid... Vet inte varför riktigt.. Fast å andra sidan vänjer man sig vid de flesta namn..

OM vi får en dotter någon gång har jag fått för mig att jag inte vill ha ett flicknamn som slutar på A.. Såg idag i en dödsannons i lokaltidningen "Elly" vilket jag tycker är gulligt..

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!