• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Frejis

Lappis - jättebra att du får tid på CvL på eftermiddag och att det blir en ordentlig koll så att de ser vad det här handlar om.

Brudsommar - bag in the box låter inte helt fel

• Frejis

Själv måste jag kompletteringshandla mat till festen som vi ska ha på lördag. Ska göra det nu så slipper jag sedan, känns sådär lagom tråkigt.

• Fru E

MSW-knasigt med blöjorna!!!!

BS-klart man kan pimpla vin redan nu

Lappis-så då blir det upp till Uppsala igen?

Tellis-ja vad sa Nenne om tanten

• Lapinette

BS - det bidde ett glas vin (för mig och vatten för henne!) på Tures igår. Vet inte vad som hänt med min partyväninna men hon är inte gravid (dricka vatten).

Kängu - lycka till med lägenheterna!

Ja tänka sig, man har önskat att få se ett positivt gravtest men nu blir man bara TRÖTT, TRÖTT, TRÖTT när man ser ett.

• FruCicci

hej hej

msw, jag kommer ihåg Mugglans att vika ner blöjkanten, inåt ryggen så sprutade inte lika mycket upp.
    Vi har en liten kille hemma som har samma problem just nu, eftersläng från magsjukan. Han äter ju inte fast föda nu, inte ens korv, mest välling o vatten, så konsistensen blir ju därefter med... i morse var hela han och sängen full... - så du är inte ensam om det känns bättre så

Lappis, det är ju så sjukt skumt så det finns ju inte. Man borde inte få mens om man fortfarande påvisar hcg i blodet!
    Spetmeber hade ju en bra idé med sös, kan du inte ta blodprov där? Närmare än Uppsala.

Hejsan Vänner, skönt att du är liiite bättre!

AM, du vad snopet med sommarhuset, o sååå typiskt liksom.

Här har vi varit hos läkaren kl 08 i morse med Victor, kollat hans ögon igen, och denna gången var han ingen duvunge previs, fan vad han skrek, men det måste gjort ont o sen tror jag dropparna han fick sved som attan. Hur som är han inte albino iaf, men det visste jag ju redan, läkare kunde inte se ngt som tydde epå det.

BS, tack för grattis på Victors namnsdag i går

AG namn så tror jag kanske att det kan bli en Oscar denna gången, om det nu var en stor snopp jag såg i går....
    Ganska vanligt dessvärre, men vi har alltid tyckt om det namnet jag o maken + att min man ville heta det när han var lite själv Sen tycker jag att Victor och Oscar passar ganska bra ihop.
    Hur som har jag fått för mig att även ett annat namn på V skulle vara kul, men jag hittar inget som jag känner är wow...
    Tjejnamn har vi verkligen svårt för...
    Sen måste det fungera internationellt, så inte fanny,love, loke och dessa konstiga namn
    ja - inte ska det var lätt inte........

Nenneleinen, *skallrop*!!!!!!!! What's up?

Vickan, spännande om du nu har paserat BIM så känns det verkligen lovande.

Någon som har husmorsknep för halsont, jag har så in i bengen ont i halsen. I natt kunde jag knappt sova, fick upp o dricka filmjölk för att lindra det värsta. Känns torrt, strammt och gräsligt i halsen

I går bokade jag en resa till Frankrike!!!!!!!!
    Tjohoooo
    4 000 för oss 3, det var riktigt billigt. Flyg och transefer + mat på bussar och flyg. Vi åker nästa lördag.

• Fru E

förresten ingen som har bra tips på ett rödvin???
    Tänkte plocka ihop lite smått och gott till min pappas "flickvän" som fyllde 50 nu och vet att hon tycker om vin (vet dock inte vilken smak/sort) så behöver lite hjälp med goda tips som kan passa

• FruCicci

FAN Lappis, nu såg jag att du pratat med CVL.
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ stor kram gumman!
    Förstår att det är svinjobbigt.
    Hoppas så att du någon gång kommer få känna att det var värt det när du sitter med dina 2 eskimåer i famnen!

• Fru E

Cicci-varm mjölk med honung eller apotekets strepsils brukar fungera bra mot halsont

• kängu

Cicci- Testa varmt vatten med honung och mynta/citron. Brukar lena lite i halsen. Drick mycket vatten, gärna lite ljummet. Ansträng inte halsen i onödan, dvs. harkla dig inte (hosta istället), prata inte i onödan

Härligt med Frankrikeresan! Vart någonstans ska ni?

Oscar är jättefint, passar bra ihop med Viktor.

• FruCicci

EA, tack, kanske ska köpa strepsils, har jag nog provat tidigare men glömt bort

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!