• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

Jag brukar undvika varm mjölk (slemframkallande) men det är en smaksak!

• fru AM

Smart tips att vika in blöjkanten! Det har jag aldrig testat, många ryggkletarblöjor till trots! Man lär så länge man lever.

Cicci: Kan "Vilhelm" vara något kanske? Vi har det på vår lista men har två andra uppstickarfavoriter ...

Måste ta tag i det där med sommarhuset ... visst ska jag maila mäklaren och fråga. Det troliga är ju att de dragit tillbaka det tillfälligt.

Lappis: ändå lite misstänkt att väninnan bara drack vatten ... eller!? Lycka till i eftermiddag - måste du åka till Uppsala?

• FruCicci

Kängu, tack till dig med.
    Jo jag gillar Victor o Oscar, med "C"...

Vi åker till Val Thorens, Victors gudmor o tillika faster bor där under vintern och har en restaurang, så det passar bra. Annars hade jag nog åkt till Österrike för skidåkning, jag gillar det bättre.

• MSW

Tack för ert engagemang! Ska testa vika in kanten på de blöjor vi har kvar av detta paketet och även inhandla större blöjor!

Har suttit och lagt upp månadens räkningar för betalning och skrivit in dem i vårt(mitt) excelark, för att vi ska se vad vi lägger pengar på...
    Så nu är jag gladare igen..

• FruCicci

Vilhelm är jätte fint AM, jag har funderat på det själv

Är ni inte säkra på Hector?

• Lapinette

Orkar inte sitta och ringa runt till halva läkarkåren i Stockholm som ändå inte kan ta emot mig akut. De tycker ju att jag ska gå till dem som har åverkat skiten (IVF'n) och min jäkla läkare är fortfarande i Thailand.

• kängu

Härligt med skidåkning!

Vilhelm är fint, gillar även William.

• gosnosen

Här kommer en stor kram till dig Lappis! Har återgått till att smygläsa i huvudsak och har följt din "följetong". Usch vad trist att det aldrig vill ge med sig, men som det har kommenterats tidigare här: Det fastnade ju åtminstone och det är ju en förbättring sen tidigare. Hoppas nu att det blir sista besöket i Uppsala på ett bra tag för detta ärende iallafall!

Spännande med Vickan också! Håller tummarna och smyger in ett litet grattis i förskott...

• Lapinette

gosnosen - hur går det för er? Står ni i ÄD-kön?

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-01-23 10:54:31 följande:

förresten ingen som har bra tips på ett rödvin??? Tänkte plocka ihop lite smått och gott till min pappas "flickvän" som fyllde 50 nu och vet att hon tycker om vin (vet dock inte vilken smak/sort) så behöver lite hjälp med goda tips som kan passa
    Amarooone!!!
    t ex www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=

Men jag har aldrig druckit en äcklig amarone så du kan nog ta vad som helst.

Eller kör på eko-temat:
    Bonterra heter en god sort - finns både röda och vita viner: tex:
    www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=
    och
    www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=

+ lägg ner någon närproducerad ost + ev någon god vildsvinssalami eller annat gott närproducerat kallskuret i en fin eko-aktig korg ...
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!