• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Ingen uttalad ambition att använda oss av BLOMNAMN! Släktnamn var ambitionen, kvar bland vackra släktnamn som jag gillar finns Hanna.

• fru AM

Men Tussilago då? JAg bjussar på det!

• BrudSommar2006

Killnamn, Albin efter min farfar, sedan är det ont om sådana på släktfronten.

• Lapinette

HANA - betyder blomma på japanska! Om jag inte missminner mig helt. Så den borde ju funka under blomnamn

• Lapinette

Inte blomnamn på killfronten ... kaktus?!

• Lapinette

Hmmm... min man är ett träd, funkar det under blomnamn?

• Lapinette

Och jag är ett plommon!!! ...ha, ha fast min mamma påstår att hon valde mitt namn utifrån en fransk skådespelerska, som jag inte är ett dugg lik.

• Lapinette

Oj, är det monolog här inne! Har alla sprungit på lunch? Ska dra med maken ut och käka lite thai samt inköpa helgens vin. Sen är det nästan dags att dra till Uppsala.

• gosnosen

Linnea är mitt favoritnamn på en tjej . Har dock också alltid haft tankar på att namnet måste funka bra internationellt och det vet jag inte om Linnea gör direkt.

• FruCicci

Victor och Viola är kanon fint tycker jag, men senast i veckan när jag försökte med Viola så rynkade min man på näsan. Han är mycket svår när det gäller flicknamn.
    Jag gillar Leonor med, men det gör absolut inte han så klart.
    Lilja är jätte fint! Fast jag tänker tyvärr på filmen jag med...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!