• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

    AM - Tack för tipset! Ska kolla in den länken! Jo, jag handlar oxå det mesta i butik, men än så länge har jag inte hittat det jag letat efter, så nätet kanske kan erbjuda nåt kul som jag missat...

  • fru AM

    Har du en Zarabutik i närheten så kan jag rekommendera deras ursöta barnkläder!?

  • Fru någongång.

    nu kommer smygläsaren in igen, men jag har en fråga om ett recept jag kopierat härifrån. Lax med cashewnötter och chili och lime. Vad är proportionerna? eller gör man efter vad man tycker själv? och brukar ni ha ngn sås till?

  • BrudSommar2006

    Fru någongång, det här låter som Lapinettes recept. Jag har i så fall antecknat att det inte finns några mått utan hackade cashewnötter, riven lime, sweetchili och så smör som man blandar ihop till en röra och brer ut över laxen. In i ugn i ungefär 20 minuter.

    En sås bestående av creme fraiche, lime (lite rivet, lite pressat), sweetchili och lite salt/peppar efter smak ska vara gott att ha till.

    Allt detta enligt Lapinette, har inte hunnit testa själv än.

  • Lapinette

    Helt rätt BS. Jag har faktiskt ingen mängd utan brukar ta så mycket som jag känner för. Tillräckligt så det täcker laxen. Ska faktiskt göra den laxen imorgon tror jag. Det var ett tag sen då jag annars tycker den är lite somrig (serverar då gärna med färskpotatissallad).

    Ikväll blir det mexican för maken är ansvarig för middagen medan jag ligger på soffan. Han har även varit nere och tagit hand om tvättstugan.

  • BrudSommar2006

    När jag kom hem från jobbet så har maken och Iris hittat stora blockljus på Åhléns och tänt lyktan som lös så fint lagom tills jag kom hem. Sedan hade de hittat två jättefina julstjärnor i lampaffären i centrum också.

    Lapinette, ni har ju inte provat den här metoden förut, kanske den inte var lika effektiv som långa metoden för er då men det behövs ju bara ett finfint som sagt.

  • Fru någongång.

    Tack så mycket för hjälpen. Skall även jag göra den i morgon.

  • Lapinette

    BS - vad jag har läst mig till så är det inte ovanligt att folliklar återbildas när man kör korta metoden vilket inte inträffar lika lätt när man gör den långa. Jag tror faktiskt att om vi hade kört långa så hade vi fått ut 9-10 ägg som vanligt. Nu hoppas jag bara att dessa vi har fått ut är toppkvalitet och får jag bara ett tillbaka är jag nöjd. Har flera gulliga tjejer på FL som tröstat mig och som "bara" fått ut 4-6 ägg, ett tillbaka som numera är en liten bebis.

    Fru någonting - sorry att jag inte har mängd men en halvt riven lime och en näve nötter för två personer. Sen kan det nog vara typ 1-2 matskedar med sweetchilisås och smör som gör att man kan bre ut det.

  • Izzie

    Bra att det receptet kom på tal igen. Hade helt glömt bort det, men det låter supergott. Ska definitivt testa imorgon el på onsdag!

    Skönt att optimismen (säger man så?) är tillbaka, Lappis! 5 ägg är ju ändå inte illa. Får du svar imorgon ifall de har befruktats och är det då återinsättning med en gång?

    Vad mysigt att allt var fixat tills du kom hem BS! Måste ju varit riktigt härlig adventsstämning med både lyktor och stjärnor?!

    Nähä, nu är det natti natti som gäller...

    Ses imorgon!

    Glömde ju säga hej till Sweet förresten! Hej! Kul att höra ifrån dig! Har läget lugnat ner sig lite? Det lät lite tufft sist med nattsömnen... När kommer ni hem till jul? Kram!

  • Fru någongång.
    Lapinette skrev 2008-12-01 22:07:45 följande:
    Fru någonting - sorry att jag inte har mängd men en halvt riven lime och en näve nötter för två personer. Sen kan det nog vara typ 1-2 matskedar med sweetchilisås och smör som gör att man kan bre ut det.
    hehe ingen fara, man gör ju oftast saker på rutin och som man provat sig fram på så jag har också flera recept som bara står ingridienser. Men det skall nog blir bra det här
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!