• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Sista hormonsprutorna är tagna ! och ikväll väntas ägglossningssprutan! Fast sen väntar den värsta perioden av dem alla ...ruvartiden. Hate it! Men ska försöka vara harmonisk, glad och positiv... påminn mig om det!

• fru AM

Lappis: Ruvningskram!

Vi är på språng ut till förorten på adventsmys (i förtid). Det är Livias lille pojkvän som bjuder in

• viktualia

Tut!

Näpp, jag bidrar INTE med nåt pluss den här gången... snarare än STORMANDE tant... *suckar*

Trist värre men jag glädjer mig över att jag faktiskt hittat lite bebisfabrik-motivation!

Kram på er!
    /Vickan som är på rymmen i västsverige

• Izzie

Vickan - Trist med tanten! (Fast det känns ändå bra att du verkar börjat landa lite i nuet och den värsta förvirringen lagt sig. Helt säker blir man kanske aldrig, för det är alltid lätt att veta vad man har men inte lika lätt att veta vad man får..., om du förstår vad jag menar?)

EA - Vilket mögel med er bil! Hoppas röret är en billig del...

Lappis - Håller tummarna för dig! Du får helt enkelt sysselsätta dig fullt ut med julmys och julklappsinköp under en period nu, så väntan inte blir lika kämpig.

Ore - Hur gick det på Ullared? Maken o jag ska dit en eftermiddag nästnästa vecka. Får se hur många man får trängas med då...

SJälv har jag precis kommit hem från stan efter att ha fixat lite inköp till advent och två tröjor! Så skönt att få lite egentid!

• Izzie

Nu ska här adventpyntas!

Alla ljusstakar och stjärnor upp i fönstren, kransar till ytterdörrarna ska fixas, pepparkakor ska bakas!

MYS!!!

• Fru E

Lapinette-perfekt tid att ruva nu när julen ska förberadas med julklappar, bak och mys så kan du skingra tankarna lite

Vickan-trist med tanten men känns som du ändå är på rätt väg i tankarna så plusset kommer nog snart

Izie-ja lite surt med de extra pengarna för servon.....domen faller på tisdag när svågern tittat igenom den- Så nu e vi utan bil i 3 veckor i alla fall......tur att vi inte är så beroende av den eftersom vi åker tåg till och från jobben. Mest kluddigt när det är veckohandling men då lånar vi grannarnas

Jahapp, här har tanten inte dykt upp och allt "förgrejs" (precis som innan tanten drar igång) som kom innan i veckan verkar ha slutat ikväll..........fattar nada och vågar inte testa än (sa jag det där högt?????)........dag 37 idag.............om jag e våglig kanske jag kissar på stickan imorrn på morgonen men har ingen digital utan vanliga CB. Bara för att jag berättar detta så kommer väl tantjäkeln imorgon!!
    Vill inte få ett minus på stickan :(

Dags för fika efter allt julstök

• BrudSommar2006

EA, åh hoppas, hoppas! Synd att du inte har ett digitalt test men det får väl gå med det vanliga då, förhoppningsvis ger det rätt resultat i alla fall.

Vickan, dag 16 var nog för sent, ni får se till att få till det rätt den här gången då nu när stämningen är bra!

• Lapinette

EA - Vad spännande! Kan vädra pluss.

• Fru E

Happ stort fett "-" på stickan!!
    Då kan ni sluta hålla tummarna igen!!!
    Och ingen tant än......

• BrudSommar2006

EA, vad trist. Då är nog din cykel i olag fortfarande, den kan ju ta lång tid att rätta till sig. Det blir ju mycket svårare att pricka ÄL tyvärr då också. Kan hända får du göra som jag och Cicci gjort, börja testa tidigt och eventuellt arbeta sig igenom flera paket stickor.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!