• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • sweetstreet

Å Lappis min lilla favvokanin!!!
    Tittade in hastigt nu och såg ditt inlägg. Skickar en hel drös med värmande kramar till dig gumman! ;-p ;-p
    Jag hoppas sååååå att det kommer gå bra för maken din att leverera trots feber och att ni kommer få toppembryon! Tänker på koko och conny och minns att det ju som sagt handlar om kavlitet inte kvantitet. men visst förstår jag att det känns tungt när man hoppas och att få färre ägg än tidiare gör självklart att man blir med orolig över "oddsen".

Jag håller iallaflall tummarna för allt jag är värd!!!!!

Fy vad jag skulle velat träffa dig nu IRL och kunna ge dig en riktig kram!

• sweetstreet

Koko!!!
    Vännen såg just ditt inlägg också.
    Så kraaam till dig med! Fy vad sorgligt att er katt dog!!!!!!
    Vill absolut inte ens tänka tanken på att Lipton en dag inte kommer finnas. Hu!!!!!!!!!
    Ni har alltså ingen som helst aning om varför er kisse dog? Eller har den varit sjuk eller så?

Kramkram!

• muggles

Lappis: Men det kan ju kanske inte gå lika bra varje gång? 5 ägg är ju trots allt en hyfsad skörd. Hoppas att makens simmare levererar trots feber! Håller tummarna!

MSW: fråga BVC om du kan få komma till deras psykolog - det är gratis och du har all rätt att få nyttja det! (Jag gjorde det med min "förlossningsdepression light" och det kändes mkt bättre redan efter 1 gång). Det är konstigt att du inte fick gynundersökning - de brukar kolla att allt är läkt, att livmodern har gått ihop sig som den ska, och hur starka knipmusklerna är. Be om en undersökning om du är orolig!

• muggles

Jag kniper också för glatta livet nu! Har slarvat med det - var ganska duktig för ett år sedan. Försökte komma ihåg att passa på i duschen då... Men det är ju bra att få orgasm också - så tipsa era män!!!

BS: låter otäckt! Hoppas att det inte är så farligt som du befarar. JAg har väldigt dålig koll på vad livmoderframfall innebär inser jag...

• fru AM

Lappis: Förstår din besvikelse - men du har levererat toppägg förut så de var nog fem elitägg som plockades ut! Håller stora tummarna! Kram!

Koko: Katt-kram!

• Telemarkgrrl

Lappis, förstår att det känns jobbigt när utgångsläget känns sämre än dom förra gångerna. Men det är ju en sån himla slump allt det här så jag tror att det lika gärna kan ta sig när det ser lite halvdåligt ut som perfekt. Jag håller tummarna!

• Telemarkgrrl

Ja, vad jobbigt med katten, koko! Tröstkram!

• fru AM

Izzie: såg inte din shoppingfråga förrän nu ... Riktiga finkläder/festkläder finns på www.littlefairies.se - både för små herrar och små damer ...

Annars brukar jag faktiskt köpa klänningar till Livia på helt vanliga ställen i butik ...

• Izzie

Lappis - Vad trist att du fick ut färre ägg än vad du hoppats på. Men precis som skrivits tidigare så kan det ju räcka med ett endaste ägg... Håller tummarna för att du får ett riktigt superembryo tillbaka och att det väljer att stanna!

Koko - Vilka tråkiga nyheter om din katt! Och desstuom magsjuka på det... *kramar om*

Muggles - Tack för shoppingtipsen! Jag gillar oxå Villervalla, köpte lite sådana kläder till M i somras på en urmysig liten butik i Västervik. Ska in och kolla in den andra länken dom du tipsade om senare.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!