• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

God Morgon!

Här segar "tanten" ännu vilket är mäkta irriterande då jag har ett gynbesök på månsag som jag inte vet hur jag ska göra med om tanten drar igång riktigt eller ej...............

BS-va mysigt med blockljusen och stjärnorna

Lappis-det räcker ju med ett ägg till en bebis så ni får en fin liten julklapp snart

• Lapinette

Kan ringa i eftermiddg för att höra hur det gått med äggen. Vi får se om jag ringer. Normalt brukar jag inte göra det utan tänka om de inte hör av sig så har det gått väl men då har jag ju fått ut desto fler ägg.

Ska imorgon till min akupunktör. Det är visst viktigt att komma samma dag som ET för att öka blodtillströmningen.

Övrigt - vilket jäkla busväder det är! Det smattrar hårt mot fönstret och jag känner mig nöjd över att slippa gå ut idag (jobbar hemifrån).

• Oms

Hej tjejer - har inte läst ikapp än men tänkte bara säga att om ca 10 min får jag reda på om jag får vara kvar hpå min arbetsplats eller ej! jag är först u m min chef vilket känns superbra! har jobbat häcken av mig de senaste dagarna så jag är nöjd m vad jag åstadkommit (otroligt m tanke på hur mkt jag har hängt här på sistone)

återkommer lite senare o meddelar utfallet!

• Lapinette

Oms - håller tummarna för dig att det går bra!

• Ore

Lapinette och Oms: Håller tummarna för er!

• Fru E

Hur har det gått Oms?

Var är Nenne, Cicci, Frullan och Vickan???

• Fru E

Visst ja det var väl i söndags som Nenne flyttade så de har väl fullt upp med att inviga huset

Idag är domedagen för vår bil, får se vad notan kan landa på

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!!!!!!!!

Sitter här med en kopp kaffe och försöker må lite bättre. Har en förkylning som inte vill gå tillbaka eller bryta ut, vilket både är jobbigt och irriterar mig mycket.....

Men Malte sover iaf och Max är på dagis och bakar pepparkakor idag. Kul!

Själv började jag julstäda igår, kul men jobbigt när man inte känner sig i form. Maken tog barnen så jag fick iaf vara ifred.

Lappis
    Det går nog bra ska du se med äggen och allt!!!

Koko
    Usch för magsjuka och er katt!!!!
    Skickar kramar.......

• fru AM

Oms hur gick det?

Lappis: det är alltså embryoåterföring imorgon då?

• BrudSommar2006

EA, jag förstår dig precis, jag har ju ett gynbesök inbokat om ett par veckor men det hela bygger på att mensen inte blir för sen för då får jag boka om. Jag har haft en hyfsat jämn cykel de senaste dagarna så när jag bokade räknade jag på att det blir på dag 29 senast men börjar det bli uppåt en 31 dagar som jag haft ibland så får jag bergis boka om. För dig är det ju ännu värre förstår jag som inte har den blekaste.

Koko, vad hände med stackars kissen? Trist att ni varit sjuka också, hoppas ni piggat på er nu.

Cicci har väl åkt ner till sina föräldrar ett tag om jag minns rätt? Eller var det nu hon skulle börja jobba? FruLlan kanske är datorledig, hon verkar ju vara det ibland. Vickan brukar ju titta in en sväng på kvällarna och var är Nenne ja!? Kanske har hon ingen dator än i samband med flytten?

Lapinette, är det under dagen idag de ringer om det inte blir något? I så fall är det nästan ingen idé att ringa då för har de inte hört av sig så har det gått bra? Tur att det inte är snö och halt så att ni kan ta bilen i alla fall.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!