• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

hahahah vi sover under 1 duntäcke (sommar- visserligen), en fleecefilt och ett s k fäbodtäcke (ni vet sånt där gammalt så man knappt kan röra sig under för det är så tungt). Perfekt! Och tofflorna är på överallt utom i sängen men jag måste nog börja med raggisar där.

Imorgon kommer nog vår nya säng! Hahaha, jag kommer frysa ihjäl i en sån bred! Nu trängs vi ju i en 120 och det är perfekt för att hålla värmen (inte ifall en av oss, läs maken, trillar ur men då har jag redan somnat).

• nennesjuttioåtta

Men jag kanske ska säga också att förre ägaren inte bott här på flera veckor och har haft värmen avstängd (mer eller mindre) så det blir varmare och varmare härinne men fryslorten Nenne gillar inte kalla golv.

• fru AM

Nenne: så kul att höra ifrån hemmansägaren!!! Så mysigt att flytta till nytt tillsammans och fixa och dona.

ett ställe där vi brukar titta på tapeter är: www.maleributiken.se/maleributiken/ (fast vi åker dit IRL alltså)

Det är jättesvårt att tipsa om spec.tapet när man inte vet stilen på er inredning och huset ...?

Har det bakats något hus än? Vi tänkte baka left-over house i helgen!

Kram

• muggles

Ah namndiskussion, alltid intressant. Om Moa varit en pojke hade han med största sannolikhet fått heta Jonathan. Nu tycker jag även att Max är fint (särskilt Moa och Max ihop ). Elias är fint men vanligt.
    Gillar Alicia (men maken tycker att det är ett för "vänt" namn, för mkt prinsessa). Matilda är fint! Och Felicia.

• fru AM

Och jag framhärdar med min hemliga namnlista

Det är väl bara pojkfavoriten Hector som inte är hemlig ...

• muggles

Nenne: uuuuuuuuuuhhhhhhhhhh, jag HATAR kyla! Har aldrig frusit så som jag gjorde på vintern i Sydney. De har ju ingen riktig värme i husen där för de har ju ingen riktig vinter men när det är +5 gr ute (på natten på vintern) så blir det kallt inne också kan jag lova! Hade alltid dubbla sockor och fleecetröjor mm men frös ändå. BRRRRR!

• muggles

AM: det rimmar på namnet på firman jag jobbar på (få se om allas vår internetdetektiv kan hitta den )

• nennesjuttioåtta

AM
    näjjj, inget bakande ännu. Men det kommer, det kommer. jag har också tänkt baka leftover house! bildbevis får det väl bli, så jag har lite press på mig.

Jo, förstår att det är lite knepigt att kolla tapeter på nätet. Vi har flera affärer här men tänkte vara lite förberedd (för en gångs skull). I sovrummet blir det eksängbord, byrå och förhoppnignsvis min bautastora planch över Kopparbergs län anno 1907. Sängen har ett brunt tyg men det går ju att sy en kappa (så snart jag får tag i en skarvsladd för ojordade kontakter till jordade uttag, grrrr). I förra lägenheten hade vi mörklila gardiner och lila och grön kuddar. Men det var ju där. Jag har gärna en maskulin stil därinne, lite murrigt och hotellrumsaktigt. Men man kanske ska försöka ha samma stil i hela huset och då blir det ju lite mer gammaldags. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! det kommer att bli katastrof och tandagnisslan och ånger. HJÄÄÄÄÄLP!

• fru AM

Vi har äntligen mer än 17 grader i våningen! Tvingade hit mr Handyman förra veckan och han vred och fipplade i källaren och på elementen.

• muggles

Nenne: jag tycker inte man behöver ha samma stil i hela huset. Men att varje rum har en viss stil är väl en fördel (om man nu bryr sig vilket jag gör).

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!