• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

lasagne

ojojoj telis, det där var också en bra länk!

Fast vad dumt, det hade varit enklare om det bara fanns en tapetsort i hela världen.

• Liten med Mindre

nenne - välj vilken färg du vill bara den är svart...

• Lapinette

Jag gillar Intrades tapeter men har som sagt väldigt plain här hemma.

• Liten med Mindre

Jo, vi har ju mest kikat på södra sidan stan hittills. Så nu tyckte jag det var dags med norröver. Och då kände någon sig överkörd... Inte mitt fel att det fanns 2 intressanta hus där i helgen, och bara ett söderöver.

Hittar vi huset som känns rätt i magen så ger det sig säkert.

• Ore

Telis: Läckra tapeter... Undrar vad jag kan få maken att gå med på i tapetväg.

Just nu funderar jag på vilken färg jag vill ha i hall/vardagsrum/kök. Är litet inne på att ha isblå- ljust turkost kakel i köket, så någon färg som inte blir "too much" på stora utrymmen, men inte heller för tråkigt. Och det måste vara färg för vi ska lägga någon typ av "grov puts" eller vad det nu var, på väggarna i vardagsrummet, så för att ha det litet enhetligt får det bli samma färg i övriga utrymmen.

Men sovrummet borde man kunna ha en läckert mönstrad tapet i. Och gästrummet kommer jag inreda heeeeelt som jag vill (min pysselhörna ska in där också, maken tror han har fått en vinstlott som fått mig att gå med på att han får ha de två mindre rummen som sina "lekrum", men han verkar inte ha fattat att det är i dessa rum som våra barn ska bo så småningom?)

• nennesjuttioåtta

Liten

Kan ni inte ta en tur utan hus runt i omgivningarna runt stan? Det finns ju massvis med områden som man inte har en aning om kna var det man precis drömmer om? Hoppas ni kan enas. Var bor makens föräldrar då?

• Lapinette

Sovrum ska för mig vara lugnande m a o inga mönster och en lugn färg så som blått, grönt.

• Liten med Mindre

Nenne - makens föräldrar bor norr om stan oxå - men 3 resp 4 timmar. Men det blir ju ca 1 timme närmre dem med att bo på norrsidan stan.

Lappis - håller med om grönt. Maken hade knallblått i sovrummet och det var verkligen inte min grej. Men så fick jag in grönkullagrönt och vitmossevitt. Myyyyysigt!

• Lapinette

Liten - jag är en blåfantast. När en väninna som jag inte umgås med så ofta var här första gången så sa hon "jaha, din make fick sin vilja igenom" när hon såg vårt sovrum. Bara för att de har rosa!

Själv skulle jag ha svårt för att flytta norr om stan men det är ju förr att jag är uppväxt söder över samt har mamma + kompisar på den sidan om stan. Kan dock sträcka mig till Bromma. Då hamnar jag ju närmare brorsan (Ekerö). Såg några superfina hus där i förra veckan... men som sagt, vi ska ju inte flytta.

• Liten med Mindre

Nu behöver jag lite tips från er med sittvagn. Vad har ni som ni är nöjda med? Mindre sover fortfarande i vagnen så fullt liggläge önskas, liksom hyfsat terränggående (inte bara stadsgator), men i övrigt har vi noll koll.

Lättare och smidigare än en Brio kombivagn är ju inte svårt att vara. Vår vagn går inte att vända framåt, och nu har någon tröttnat på bakåtåkandet.

Inboxa gärna dina tips så slipper alla "drabbas".

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!