• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Nenne, Lappis-ja vad är det som gör att man vissa månader får ont i brösten vid ÄL och vissa månader vid BIM????? Trodde bröstontet hade med ÄL att göra men tydligen inte enligt min kropp alltid. Men iofs e den lite konstig

• Fru E

Domen på bilen kom nyss.....

Helt plötsligt var det inget fel på kopplingen när svågern skulle laga den
    Och det skulle SAAB ha 14 000 för!!

Så det blev endast lite pengar för det avslitna röret till servostyrningen
    Hoppas bara att kopplingen inte gör likadant igen....

Vilket betyder att maken avslöjade min julklapp alldeles i onödan . Han tänkte köpa nåt jag tjatat om länge men är för snål för att offra pengar på men nu när bilen kom emellan så tog han tillbaka det så nu får vi se när de blev en billig reparation ändå

• Fru E

Ingen som har nåt bra och roligt tips på något tilltugg som vi kan ha på fredag när vi pyntar oss julfina inför julfesten på jobbet på fredag??
    Något lätt som jag kan ta med mig hemifrån, dvs får inte kräva ugn eller så på jobbet, men ändå lite roligare än lussekatter. Antar att det blir rätt mkt mat på kvällen med så tilltuggen får inte stilla hungern helt.
    Besvärlig, jag, näääääääeeeeeeee

• Telemarkgrrl

Ore, nu har jag tittat på dina bilder. Du såg inte alls ut som jag föreställt mig. Men vad fina ni var! Och vilket äktenskapstycke ni har.

Nu tror jag också att jag förstår var ditt nick kommer ifrån, jag hade tänkt att fråga om det någon gång.

• Telemarkgrrl

EA, roligare än lussekatter?! Jag förstår inte hur du menar, det är ju det godaste som finns. Men saffransbiscotti då? Jag är galen i allt med saffran.

• Fru E

Tellis-saffransbiscotti står högt på listan

• Telemarkgrrl

Eller kanske cheddarsamosas? Här kommer ett recept på det: www.arla.se/Default____17653.aspx

Eller varför inte pepparkakor med ädelost, ända sen Lappis pratade om det i fredags har jag varit sugen på det.

• Ore

EA: Pepparkakor och någon god mögelost? Vilken är det man brukar ha...?

Telis: Det är ganska sällan någon man inte sett tidigare ser ut som man tänkt sig, har jag märkt... Och du har alldeles säkert rätt om mitt nick! (blev lite desperat när de fyra första förslagen inte gick igenom...)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!