• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

EA - du menar jobba mycket (för det är vad jag gjort de senaste två veckorna)? I övrigt så blir det att piffa klart gästrummet innan svärmor kommer om en vecka och när hon är här ska man väl vara "trevlig".

• Fru E

Valet är fritt Lappis
    Hemma har vi ett gästrum som ska fixas, bakas inför julen, åka till tippen, handla julklappar och en massa annat smått och gott

• Fru E

Maken min sitter ofta med datorn i knäet och jobbar när han kommer hem med men det hade jag inte orkat....

• Lapinette

Jag sitter vid skrivbordet och en skön kontorsstol från IKEA som inköptes när jag jobbade på distans från Cannes medan maken sitter i köket och jobbar. Vet inte varför men han sitter även där och jobbar även om jag inte är hemma.

Julklappar, en parfym till svärmor och något till brorsans födelsedag (30/12) eftersom vi inte är hemma får han presenten på julafton. Brorsbarnen tror jag faktiskt ska få pengar. Den ena vill spara ihop till en moppe och den andra får aldrig tummen ur för att skicka oss en önskelista. Kul med tonårskillar!

• Fru E

Brorsbarnen på makens sida är svåra nu när de är i tonåren och vi inte ger så stora klappar till dem. Men de får presentkort på kläder. Tillsammans har vi 7 brorsbarn så ska man köpa till var och en för sisådär 2-300 kr blir det mkt pengar......
    Mina brorsbarn är så små än så länge så är enkelt att köpa till dem

Köpte en jättefin mobil igår och snusnäsduk till en av våra vänner som ska ha i dagarna och var sååååååååååååå nära att köpa samma till oss men har sagt att vi inte ska köpa förrän vi är där

• MSW

HEJ HEJ!

Lappis: håller alla tummar!!

Kängu: Grattis! Kände igen ditt nick..

Nenne: Vill också ha ett hus att behöva fundera på vad man ska ha för tapeter i och ha för mycket möbler i! *känner mig som dejtingplats reklamen önskar jag hade någon som glömde mina namnsdagar*

Måste byta bajsblöja nu!

• Fru E

alltså ingen telefon utan en sån mobil man hänger upp ovanför sängen

• Lapinette

Undrade just, inga dyra julklappar och så köper ni en mobil . Jag har kunnat köpa kläder till brorsbarnen men nu är det bara speciella märken som gäller. Den yngsta har skickat länkar på internet på vilka collegetröjor med huvor han önskar och de kostar 800 - 1 000 kronor. Jag har visserligen bara två brorsbarn men brukar normalt lägga julklapparna runt 500 kr/st.

• fru AM

Vi har enhälligt slutat med julklappar till syskonbarn - jag och maken har 10 sammanlagtoch med ca 500 per slalle blir det ju våldsamma summor om dessutom lägger till julklappar till de egna barnen, varandra (den dyraste posten) och föräldrar ...

Blev förövrigt matförgiftad på lunchen igår så jag är helt sänkt idag ... Hoppas lill*n i magen håller ut

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!