• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

EA: dator i knät låter inget bra om man vill få pluss!!! (väldigt varmt! => not good for sperms)

AM: uj matförgiftning - BLÄ! Moa spydde igår rakt på hallmattan helt out-of-nowhere. Tur att hallmattan är en Pappelina så den blev inte förstörd. Men sedan var hon pigg ganska snabbt igen. Jag hoppas att vi slipper bara... Jag tycker att jag fick min skörd i våras när jag åkte på magsjuka 3 ggr!

Aha, företaget på T - inte så långt ifrån men "nära skjuter ingen hare" Jag misstänkte att svaret fanns på min FB-sida men kom inte riktigt ihåg.

Izzie: du är inboxad om namnet förresten!

• muggles

Jag blev matförgiftad av en räka en gång (det måste varit en som var dålig för 2 andra åt samma räkor och de kände ingenting). De säger ju att skaldjur är det jävligaste att bli matförgiftad av och jag tror att det stämmer. Jag spydde 6 ggr på 3h räknade jag ut, riktiga kramper. Jag låg som en trasa över toastolen och övervägde allvarligt att ringa ambulans. Tog över 6 mån innan jag kunde njuta av räkor igen...

• muggles

el ja de åt ju inte _samma_ räkor såklart - men ni fattar

• muggles

Varför är vi så hemliga nu för tiden och inboxar till höger och vänster - alla som smygläst här i evigheter har ju säkert ändå listat ut allting Lite sent att tänka på det nu egentligen...?

• muggles

Här i Göteborg var det en konsultfirma som bjöd en av sina största kunder på smörgåstårta för att fira ngt. Den som gjorde smörgåstårtan (på konditoriet alltså) var dock smittad med vinterkräksjukan tror jag det var (utan att veta om det, hade förmodligen inte brutit ut än då). Ni kan ju lista ut själva vad som hände... Konsultföretaget blev omskrivet i tidningarna och känt för mindre trevliga saker

• fru AM

Och en gång när vi hade fest så blev folk sjuka efteråt och skyllde på maten ... men det visade sig att det var en av gästerna som var kräksjuk och gick omkring och kindpussades ... Pinsamt innan det uppdagades!

• Telemarkgrrl

fru AM skrev 2008-12-03 13:23:37 följande:

Receptet: din pepparkaks- & saffransfreak!
    Giggle 3
  • Telemarkgrrl

Åh, att ens gäster blir magsjuka är ju en mardröm.

• muggles

Tänk att wikipedia inte beskriver kopparspiral! Trodde att allt fanns där...
    Var tvungen att kolla upp detta och tydligen har man ÄL, då stämmer det ju med mina aladåber. En grej jag undrar över är att jag fick en blodblandad flytning nu för några dagar sedan (ingen smärta så jag är eg inte orolig). Visst har ni bluddrat om att man kan få en liten blödning vid ÄL el har jag drömt det?

• muggles

Apropå saffran så gjorde jag Nennes saffranskola förra året (tror jag det var el var det året innan - herregud åren flyter ihop! => tecken på ålder!!! ) och jag var inte så förtjust (förlåt Nenne!). Men jag tänkte pröva citronkola i år - DET tror jag på!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!