• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

EA, Kanebo finns på Åhléns, Kicks och Arlanda Tax Free i alla fall. Säkert fler ställen med fin-smink. Men tax free ute i världen har sällan Kanebo, så man får handla på vägen ut.

Frejis - vi fick problem med barnvakt till visningarna på söndag (de ligger mitt i middagsluren, och Mindre sover inte bra i vagnen någon längre stund) - så då var maken jättesnabb med att tycka att vi inte kan gå på visningarna för att inte rubba hennes sömn för mycket.

Gissar att problemet inte upplevts lika stort om det varit på "hans" sida stan.

Fattar inte att han bygger upp hela sitt case på att hans jobb (ett av kontoren) ligger nära, och att han träffat en massa kul folk att flyga radiostyrd helikopter med. Känner jag honom rätt håller intressena 2-3 år, sen avtar det. Ungefär som det ligger dykutrustning för en massa sköna tusenlappar i klädkammaren...

*mutter mutter* Nåväl - jag lobbar vidare för fortsatt visning i helgen.

Och du Frejis, m.a.p. ÄL - plötsligt händer det... Kanske en lott räcker för vinst. Hoppas!!!

• Lapinette

Frejis - det räcker med en gång för att det ska gå vägen!

nenne - min akup kör österländsk men är från Argentina. Var där nu på morgonen och fick 4-5 nålar i höger öra!!! och lika många uppe på skalpen. Det var nytt och säkert för att förbättra chanserna för det lilla embryot som ska tillbaks i eftermiddag.

Ser att Liten har stenkoll på inköpsställena för Kanebo och instämmer till fullo. Kicks, Åhléns och Arlanda.

• Fru E

Ahhhh då ska jag kolla in det på lunchen på Kicks för de har min lilla håla där jag jobbar iaf

• Liten med Mindre

Lappis - man skaffar sig strategier för att överleva.

• Liten med Mindre

Hoppas nålarna haft en super-effekt så att embryot får det riktigt julpyntat och fint och vill stanna riktigt trevligt länge.

• Frejis

Liten - hm, det låter knepigt. Undrar om din make är medveten om att hans intressen avtar på samma sätt som du är

Lappis - hoppas att akupunkturen ger det som behövs för det lilla embryot. När ska ni till Uppsala?

• Lapinette

Frejis - kl 14:00. Ska nu inte tillbaka till akup förrän om drygt en vecka. Embryot måste fastna först. Känns hemskt att man under tiden inte kan "göra" något.

• Frejis

Jaha, så du ska fortsätta med akupunktur senare under ruvningen?

• Lapinette

Ja och jag fortsätter sedan om det skulle bli något. Skulle det funka så kommer jag definitivt lyssna på min akup och göra precis (nästan ) som hon säger.

• Fru E

Lappis-du får göra en strikt agenda med massa roliga saker och projekt som du orkar med så hinner du inte tänka så mkt

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!