• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Går man in på FL (som man inte ska göra jag vet ) så finns där många trådar om Cerazette där folk spyr galla.

Jag har ätit dem i 4 år ungefär och för mig var de de enda som fungerade, ingen mens och inga biverkningar! Så efter vi fått de barn vi vill ha så kommer jag att äta dem igen.

• Fru E

Är väldigt individuellt hur man reagerar på dem liksom på andra piller. Vissa säger att det tar längre tid att få igång kroppen igen sen när man planerar barn men vet inte hur det stämmer egentligen........en del blir gravida direkt innan tanten kommer och vissa får vänta några månader vilket egentligen är helt normalt

• MSW

Det är juh så det är, olika människor trivs med olika saker! Hade pstav ett tag, som jag hade hört var bra, men funkade inte alls på mig..
    Vet inte hur jag/vi vill/ska göra med preventivmedel..

• MSW

Vill egentligen inte ha hormoner.. Men å andra sidan vill jag åtminstone hinna få operationen avklarad innan det blir fler barn...

• Liten med Mindre

BS - vad skönt att få kompetent hjälp! Eller, ja, undersökningen verkar ju inte skön, men lättnaden att troligtvis ha fått en korrekt diagnos.

Jag tror att du kan hitta alla redskapen i en vanlig sportaffär typ TeamSportia. Har i alla fall sett att de har grejorna hos oss.

Angående GI så finns det säkert en hel uppsjö recept, tips och diskussioner på nätet. Annars är Lauritzon som nämndes rätt känd. Paulún, Ulrika Davidsson är andra namn jag tror mig hört i sammanhanget.

• Liten med Mindre

BS - Ang GI kan du nog förmodligen även välja recept för diabetiker - de ska ju inte hellar äta mat som ruschar blodsockret.

• fru AM

Men BS! Då har du ju inte framfall! Utan det är muskelinflammationen som ställer till det och är även boven vad gäller ryggvärken (har jag förstått rätt?). SÅ skönt att veta vad det är!!!

GI-metoden är säkert bra. Har man en pågående inflammation kan det också vara bra att tänka på att äta sådant som anses anti-inflammatoriskt, såsom vitlök, ingefära ... ska googla efter mer ...

• Liten med Mindre

Hmm...verkar som att jag hamnade i mitt esse.

BS - eftersom du har en inflammation kan du nog även kika på en bok jag har hemma nu, som handlar om inflammationsdämpande mat (tänkte så småningom bearbeta min egen kroniska inflammation och kanske blir helt kry i magen).

Sanna Ehdin - "Sannas matbok". Hon tycker också att man ska undvika snabba kolhydrater, och en del andra saker av intressanta anledningar. När jag kommit igenom resonemanget tänkte jag ta fram receptdelen som verkar hyfsat intressant och enkel, det lilla jag kikat på den. En smarrig broccolisoppa har vi i alla fall prövat.

• Liten med Mindre

AM - huvudet på samma spik!

Edhin kanske det ska vara?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!