• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Varför inte chokladkola? Eller lakritskola? (recept på den senare i senaste numret av SvD Min Helg)

• Fru E

muggles-nä han har inte datorn över heligheten utan på låren/benen eller vad man ska säga men mest står den på soffbordet eller på ett laptop stöd som man kan sätta så datorn står bättre på benen. Men annats lyder han alla mina förmaningar

• Fru E

Tellis-jag gjorde en sån cheescake förra året, kanongod!!!

• Fru E

muggles-jo Äl blödning är det många som har i variernade form....

• fru AM

Förlåt det var LakritsKNÄCK:
    Lakritsknäck
    Ca 60 knäckar
    2 dl grädde
    2 dl socker
    2 dl sirap
    1 1/2 tsk lakritsgranulat
    5 droppar
    salmiakarom
    1 knivsudd
    svart hushållsfärg
    1 dl hackad
    skållad mandel
    40 g rumsvarmt
    smör

Lakritsgranulat och salmiakarom finns t ex på Stockholm Eter- och essensfabrik, Lakritsroten och en del andra välsorterade butiker. Det går också bra att använda finkrossad turkisk
    peppar.

1. Koka grädde, socker, sirap
    och lakritsgranulat tills
    massan håller för kulprovet.
    Rör med en träslev
    emellanåt.

2. Tillsätt salmiakarom,
    svart färg, hackad mandel
    och smör. Fyll i knäckformar.
    Låt knäcken svalna.

• Telemarkgrrl

AM, jag skulle ALDRIG våga göra sån knäck. Hur skulle man någonsin kunna sluta äta den?!

• BrudSommar2006

Oj AM, vilket elände med matförgiftning, är du helt säker på att det var kroppkakorna och inte någon annan magsjuka du åkt på?

Liten, barnvakt på nära håll och hjälp att hämta och lämta på dagis någon dag i veckan är värt så otroligt mycket så modellflyg går inte ens att fundera på i samma mening, säg det åt maken!!!

Nu är Lapinette iväg redan, hoppas att det går bra, fast varför skulle det inte göra det.

Nenne, vi har samma problem med för mycket möbler/saker fast vi flyttat från lägenhet till hus men planlösningen är helt annorlunda så vi använder inte ytorna på samma sätt.

• fru AM

BS: rätt säker! Har haft det förut. Känner väl igen symptomen + att tiden efter lunchen stämmer alltför väl.

• FruCicci

Hejsan tjejer!

ja så sitter man här igen och längtar hem.... ja ja, 4 månader och 3 veckor får jag stå ut

Men hur har det gått för Lappis, fick hon ett topp embryo? Något till frysen?
    Hoppas återföringen går bra, ser att du är på väg gumman!

AM, din stackare, magsjuk. Inte skoj!

Vet inte vad jag skulle kommentera, har inte hunnit läsa ikapp. Men det lät gått med kola iaf

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!