• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Ore - vad gullig du är!

AM - kroppkakor! Senast jag var magsjuk så trodde jag det var maten men när jag hade hög feber, frossa i två dagar förstod jag att det var just magsjuka och inte matförgiftning. Maken fick det inte alls! Han får aldrig mina magbacillusker (har ju blivit magsjuk både i Kina och i Sydafrika på våra semestrar).

• Fru E

Ha en bra kväll!!

Och kniiiiiiiiip Lappis

Nu ska jag på AW och på fredag är det julfest, party hela veckan

• fru AM

JAg läste på någon sajt att just kropkakor inte är så oskyldiga. Mycket som kan gå fel i storköket. Fyllningen hetas upp, svalnar av, fylls i kroppkakakn, allt kokas, svalnar, värms uppp, serveras ... och PRUTT!

• _koko_

Lappis (och alla andra som skrivit något om det!) - Tack, ja, det har varit jättejobbigt faktiskt. Men livet går vidare ändå.

AM (ni andra bör scrolla ) - Ja, jag och sambon, såna där riktiga krampkräkningar, men inte conny, han har "bara" haft diarré.

BS - Undersökningen lät riktigt fasansfull, men det är ju ändå värt det när man får en vettig diagnos!! Blir glad för din skull!

• Liten med Mindre

Lapinette - Härligt!!! Hoppas det är riktigt julmysigt i äggnästet nurå, aku-pyntat och allt.

• _koko_

AM - Nej, jag säger inte alls att det är magsjuka, bara att det KAN vara det och att du kanske ska vara försiktig för säkerhets skull.

• fru AM

Koko: jag förstod att du menade att det KAN vara magsjuka Jag har själv tänkt tanken men uteslutit den då det känns precis som när jag blev matförgiftad förut (kom på en gång till så nu är det tre gånger). MEN man kan inte vara säker - skulle ha haft två kompisar på middag imorgon, tror att jag för säkerhets skull ska ställa in det för deras skull.

• fru AM

BS: ja undersökningen lät väldigt ... utlämnande. Men vad gör man inte för en diagnos!

• Izzie

Lappis - Åh vad glad jag blir för din skull! 5 toppembryon! Det är ju fantastiskt! Grattis till dom! Nu hoppas och tror jag stenhårt på att det ska gå vägen för er!

BS - Det lät som en ruskig undersökning du var med om. Men som Koko skrev, det är ju värt det när man ändå får en diagnos som hjälper en vidare... Är det inflammationen som orsakar framfalls-symptomen?

Koko - Så ledsamt med din katt. Fick en tår i ögat när jag läste ditt inlägg. Skönt att ni fick säga hej då åtminstone. Minns att min katt som jag hade när jag var liten sprang bort. Vet inte vad som hände henne och det känns inget bra.

AM - Hoppas du piggar på dig!

Muggles - Du är en ängel!

Ang det här med bilder... Finns det inget annat ställe som vi kan skapa ett nytt galleri? Tyckte det var kul att se bilder på er alla och era söta små barn. De växer ju, så jag vill gärna ha uppdatering med jämna mellanrum. Mycket roligare att ha ansikten på folk man pratar med eller hör talas om (barnen) så ofta...

Nä, nu vaknade Matilda. Hela dagen har blivit helt upp och nervänd idag pga att babycaféet är på förmiddagen när M normalt sover...

Ska till min kusin och hämta en sekretär snart som jag fått ärva av min moster. Måste passa på att ge M gröt innan.

Tittar in lite senare ikväll om jag hinner.

• kängu

koko: Beklagar verkligen det som hände med din kisse. Förstår att det känns tungt.

Lapinette: JIPPIE!!!! Härligt jobbat av dig och maken! Nu blir det plus, jag känner det på mig

fru AM: Stackars dig! Hoppas det blir bättre snart.

Jag har en träningsfråga till er... Jag har fått så jäkla ont i ryggen (typ ischias), har haft det i två veckor nu ca. Grunnar på vad jag kan göra åt det och har lite funderingar på att börja simma. Ska väl vara skonsamt för kroppen etc. Hade egentligen velat styrketräna men vet inte hur käckt det är att börja med det nu då jag är gravid, och dessutom väldigt otränad?
    Råd från träningserfarna mottages tacksamt!!!

GI... Jag borde verkligen bli bättre på att äta mindre kolhydrater. Gjorde det förra våren då jag ville gå ner i vikt och mådde toppen av det. Men nu har jag helt kommit ur det och bara proppar i mig bröd och liknande.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!