• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

BS - att ta bort kolhydrater gör att du rasar snabbt. Inte svårt alls tycker jag. Vi äter kött, fisk, paj och så sallad till det. Inget ris, potatis och pasta. Till frukost blir det ägg och bacon ... fast numera alternerar vi med gröt (eftersom akup vill det) och på helgerna äter vi mörkt bröd och smoothie. Sen självfallet går allt bort som har med socker att göra t o m frukt.

• Lapinette

Jag går inte ned av träning, snarare upp eftersom jag ALLTID är hungrig när jag tränar och kan äta hur mycket som helst. Alla som känner mig vet att jag är konstant hungrig. Man behöver aldrig fråga utan det är mer ett normalt tillstånd för mig.

• Mrs  B

Lappis
    Jag äter mer nyttigt när jag tränar av någon anledning.
    Maken äter mer skräp när han tränar.

• Ore

Jag går ner av träning... Och jag rasar i vikt om jag tar bort socker från min kost. Senast jag provade tog det en månad, sedan bönade och bad min mor att jag skulle börja igen... (Då hade jag tappat 3,5 kg)

Men jag har också svårt att få i mig stora mängder mat. Borde bli bättre på mellanmål, och äta mer än bara någon smörgås eller frukt.

Jag klarar inte ens av att byta ut pasta mot fullkornspasta, utan att känna av energibristen.

• Ore

Alltså, mamma ansåg att jag rasade i vikt. Eftersom jag inte åt en massa godis och kakor, så slutade jag bara att dricka oboy och choklad och så... Och då tyckte hon det var mycket att gå ner 3,5 kg på en månad, och bad mig börja igen...

• sweetstreet

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhh!!!!!

Skummat och ser att min lilla Favvokanin fått 5 (!!!!!!!!!!!!!!!) Toppembryon!!!!

Åååååååååh vad GLAAAD jag blir!
    Nu hålls det i tummarna så hårt att de kasnke kommer gå av! Shit Lappis! Du borde byta nick här till "lilla hönan" vad nu det kan heta på franska...?

Wow jag kan inte jobba för jag är helt skakis av lycka för er skull! Och jag hoppashoppashoppas så att det ska ta sig nu och gro!
    Och att ni annars har ett litet fotbollslag med eskimåer i frysen är ju ngt som itne känns helt fel det heller!
    Sååååååå bra! Jippie!!!!!

• Lapinette

Jag äter sällan skräp men däremot kan jag lätt äta 5 mindre mål mat om dagen. Blir snabbt mätt.

Ore - du tränar så mycket och hårt måste få i dig kolhydrater. Jag kände mig yr efter träningspassen (då jag uteslöt kolhydrater) men är van att ha den känslan från när jag tävlade. Kunde aldrig äta mer än typ vindruvor och dextrosol när jag tävlade. Ja, jag fick i mig en ordentlig frukost och när dagen var över en rejäl middag. En hård träningsvecka gick jag lätt ned 5 kg och under den vikt som enligt läkarna är hälsofarlig.

Ack, ack, sådana problem har jag inte längre!

• sweetstreet

Ah,
    och så har jag redan glömt vad jag tänkt kommentera när jag skummade. Hjärna och minne som en guldfisk...

• Lapinette

Heeej Sweetan!!!

Visst är det härligt! Tänkte unna mig att vara riktigt, jäkla glad innan nojjandet börjar. Tänk dig 5 av 5 blev toppembryon! Fasen om det inte vill fästa denna gång.

• Lapinette

Åter till kosten - så genom att ta bort kolhydraterna gick jag de första dagarna ned ett par kilo men sen gick det lite långsammare. På två veckor ca 3 kg, mitt mål var 2 kg m a o inga mängder men jag kör med mottot att lika bra att ta trivselkilona på en gång innan de växt till sig.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!