• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • sweetstreet

Gosnosen,
    du jag har glömt (FÖRÅÅÅT!!!) men hur är läget för dig nu???

Ledsen att jag verkar totalt ointresserad, så är inte fallet, men jag hinner mest bara skumma tråden nuförtiden. och jag har glömt hur det gått för dig. Var ligger ni nu? Ska du göra IVF eller hur ser planerna ut?

• Lapinette

Sweet - jag talade om för maken att vi är inbjudna till er i maj. Han tackar för inbjudan men är lite förvånad att vi ska till NY i maj . Vänta bara, jag brukar få min vilja igenom.

Visst denna gång blir det Trombyl. Har tjatat på min läkare här i stan eftersom de är så tröga på CvL men informationen har visst gått fram för han nämnde Trombylen (läkaren på CvL) både i måndags och idag när jag var där.

Ska ju även ta Crinone och kunde inte låta bli att räkna paketen jag har hemma. Har 7 paket med 15 i vardera. Japp, jag har så jag klarar mig .

gosnosen - heeeeeeeeej!!! Hur går det för er, blir det ÄD. Har en "kompis" på FL som eventuellt får ett ägg i nästa vecka beroende på hur skörden blir (de är nr 2).

• sweetstreet

Aha så det är ÄD på g för Gosnosen??!!!
    Det hade jag missat.
    När ska Telis-gumman göra ÄD??

Oj nu ska vi visst luncha här.
    BRA för jag är huungrig!!!!

Megabautakram!!!!

• Lapinette

Kramar Sweet och bon apetit! Själv ska jag jobba en stund till innan det är dags att laga mat åt mig och maken.

• gosnosen

Sweet - du inget förlåt behövs!!! Jag är mest inne och läser just nu... Tycker att det är bra att du jobbar mindre nu! Brukar också kika in på din blogg emellanåt och Lill-skruttan är bedårande!

Vi gjorde en misslyckad IVF för ett par veckor sedan men klent resultat så nu rekommenderar läkarna ÄD. Vi väntar på besked om från och med när vi placeras in i kön. Sen är det minst 2-3 års väntetid... Till råga på allt så har jag drabbats av något väldigt sällsynt i IVF-sammanhang. I samband med ÄP råkade de sticka hål på ett blodkärl (syns inte på VUL) vilket har gjort att jag nu har ca 0,5 lit koagulerat blod i buken, äter dubbla penicillinkurer och ska böra äta järntabletter. Ligger på ca 38 i feber hela tiden vilket gör att jag, förutom att jag har ont, dessutom är superhängig. Så livet är väl inte riktigt på topp just nu!

Lappis du fick nog också svar här ovan!

• Lapinette

Shit gosnosen, feber och blod i buken. Som det inte vore nog med elände. Kan ni ställa er i ÄD-kön även om ni senare beslutar er för att göra ytterligare ett IVF-försök? Jag tycker att ni borde ställe er i kö och leta donator för då blir ju väntan inte så lång. Förstår att det känns tungt. Kram på dig!

• gosnosen

Ja det ska inte finnas några såna förbehåll. Vi får ju inte kvarstå i landstingets IVF-kö, men om vi privat vill betala för det är det ok. Men vi har inte kommit så långt ännu. Försöker fortfarande landa i detta och återhämta mig fysiskt. Vilket kan dröja...

• Lapinette

Samtidigt som jag självfallet inte kan sätta mig in i din situation helt och fullt (hatar själv när folk säger att dem förstår och så sitter de där med 2 barn). Men du förstår nog vad jag menar.

• gosnosen

Jag förstår! Nu är det dags för vila!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!