• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Rent generellt säger dem att har man tränat innan graviditet så ska kan man fortsätta i samma takt så länge som man mår bra. Det finns vissa övningar (styrketräning) som man ska undvika.

• BrudSommar2006

Cicci, trist med magsjuk man, hoppas att du inte åker på det och att Victor klarar sig om han nu äntligen är frisk?

• kängu

Ore: Tack för träningstipsen! Har faktiskt medlemskap på ett gym så kan ju boka en tid med en PT där och få lite tips... bra förslag! Jag är himla motiverad att börja träna just för att orka med magen och ev få en lättare förlossning, då jag är sjukt förlossningsrädd.
    Jag har två hundar så jag är ute och promenerar relativt mycket, även om det inte är så mycket just nu då jag har såpass ont av att gå.
    Ja... Kanske borde gå till någon läkare? Usch, tycker inte alls om att behöva göra det. Tycker det känns skumt att den här grejen kommer nu, har hört att man kan få ichiasliknande besvär då man är gravid, men jag är ju för tusan bara i v.12.

SORRY alla, dagens i-landsproblem jag vet.

• Mrs  B

AM
    Usch för matförgiftning/magsjuka!!!!!!!!!!!!!!
    Blä säger jag bara......
    Vårt kom snabbt och försvann snabbt förutom på Malte, men var väldigt smittsamt eftersom mina föräldrar också åkte på det.
    Maken gick bara på toaletten medan jag och barnen gjorde både och fast mest genom munnen.
    Krya på dig!!!!!

BS
    Skönt med en diagnos!!!!!!!
    Hoppas allt blir mycket bättre nu.
    Min mamma har snart gått ner 20 kg på nästan 2 år med hjälp av GI metoden. Funkar bra på henne då hon och pappa inte haft mycket till sötsug. Det hon tyckte var jobbigast från början var att avstå från potatisen, numera äter hon inte så strikt men följer ändå deras direktiv någonlunda.
    Själv har jag svårt för GI, som jag provat på för det är så mycket som jag inte tycker om (bla böner och linser) och mycket som min mage inte fixar....
    Funderar som sagt på viktklubben, ska ta beslut efter jul.

Lappis
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Till 5 fina ägg...............

• BrudSommar2006

Cicci, jag förstår faktiskt att din man inte vill att ni gör fvp men det hjälper ju inte dig, en psykolog blir nog jättebra! Stor kram.

Ore, vi har ett album på nätet där Muggles lagt upp bilder åt oss, man måste skicka ett foto för att få tillgång, men så helt plötsligt kom Muggles inte in längre fast alla vi andra verkar göra det pga att hon måste beställa något eller vad det var, tror iofs att hon faktist gjorde det också men seda fattade jag aldrig om hon kom in igen eller hur det blev.

• BrudSommar2006

Mrs B, haha, jag skulle behöva gå ner 20 kg på två veckor eftersom jag inte vill vänta med att försöka få till ett syskon, jag fyller ju 38 nästa gång.

• Mrs  B

BS
    Jo, det förstås, men det är ju varken bra eller lätt att gå ner 20 kg på kort sikt......hmmmmm

Shakers kanske, nutrilett?????????

• muggles

BS: men vad skönt att du fått en diagnos! Vad intressant att det kan kännas som ryggont och så är det en inflammation! Tänk att den kunskapen är så begränsad att man måste till en expert för att få veta det - läskigt. Ang inflammation så ska man väl undvika socker för socker gör det bättre för bakterier har jag för mig att jag läst ngnstans.
    GI-recept på nätet:
    www.tasteline.com/Search/HitList/&st=gi
    www.matklubben.se/recept/&action=detailed&dkey=gi&df=&dr=&dk=&dfe=&di=&dp=&dimage=

• Mrs  B

Själv har jag kommit på att det bästa för mig är träning, men med en make som aldrig är hemma funkar det dessvärre inte så bra när man har två små barn i hälarna hela tiden.....

Därför måste jag börja med maten istället....

• muggles

Grattis Lappis - måste med båten!!! så får läsa resten sedan!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!