• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • sweetstreet

Eh, det där med vikt och diet... Hm!
    Jag är en sådan där person som vare sig går upp eller ner i vikt. Nästan oavsett vad jag gör. Skitkonstigt faktiskt!!!!!

fast nu har jag förstås bliivt supersmal. Detta med amning verkar vara ngåot som får kilona at formligen rasa av mig.
    Brallorna sitter knappt uppe längre.
    Och ändå så stoppar jag i mig mer "skräp" än någonsin nu, för jag har craaaaavings. Hade ju inga direkta cravings under graviditeten men NU har jag. Det blir glass i stort sett varje kväll. och det är STORA lass med glass! Och godis. och pommes. Och munkar...
    Ja, alltså inte allt detta varje kväll då, utan endsat glassen. men förr var jag sällan sugen på feta saker som t ex pommes och munkar, men nu nu blir det lätt ngt sådant ett par ggr i veckan.
    Och ÄNDÅ rasar kilona av mig! Galet!

• Lapinette

Sweet - enjoy men det blir andra bullar av när du slutar att amma.

Jag har också legat på ungefär samma vikt de senaste 15 åren men efter bröllopet kom ett par trivselkilon som irriterade mig enormt.

• sweetstreet

Tyvärr tränar jag ju inget längre. Fy på mig!!!!!!!
    Men jag har inte tid eller ork nu.
    Har haft lite dåligt samvete över detta, men har nu intalat mig att jag helt enkelt måste acceptera läget just nu. Den dagen när det fungerar bättre med sömn etc så att jag inte är helt slut kan jag kanske börja igen. Och om det går att pussla så att jag inte är borta 11-12 timmar per dag som nu. För då piroriteras ju Slill-Skruttan framför gymet.
    Och efter henne kommer sömn!!!!!

ja efter glassintaget då såklart...!

Fast kanske till våren. Då skulle det vara skönt att ta på sig springskorna igen.

• sweetstreet

Ja jag hopps såklart att dessa cravings ska sluta när jag slutar amma.
    Annars lär jag bli stor som en valross!!!!

• Lapinette

Fast då kanske du har tid att springa igen, jag menar efter du har slutat att amma.

Så hur är det, jobbar du lika galet mycket som förut?

• sweetstreet

Lappis,
    måste fråga igen.
    Denna gången var det alltså korta varianten ni gjorde om jag förståttt rätt???
    Och då blev det färre ägg men alla av tipptoppkvalutta?!!!!

Så varför gör man inte alltid korta varianten i såfall??
    Det verkar ju lättare för kroppen och om man får bättre kvalitet på äggen låter det ju mer vettigt?

Fast kasnke har jag inte förstått allt??

• sweetstreet

Ja du Lappis,
    det är inte direkt ammandet som tar min tid tyvärr. Utan jobbet och resorna till och från jobbet.
    Men jag har lovt mig själv att jobba lite mindre efter jul. Ha, jag har förresten redan börjat...!
    För vi fick veta att en grej vi tänkt försöka göra nu innnan jul ändå inte kommer att gå, så då lade sig en del av den här galna stressen lite. SKÖÖNT!

Men det blir ändå rätt långa dagar eftersom jag ju pendlar ca 2 timmar per dag minst.
    Så ja, ofta är jag borta minst 10 timmar om dagen, och oftast typ 11.
    Så trött blir man....

Särskilt som jag sällan sover mer än totalt 5 timmar per natt och då kanske max 2 timmar i sträck åt gången...

Förr kunde jag gå på gymmet när jag kom hem på kvällen även om det var sent (ibland tränade jag vid 21-22-tiden på kvällen efter att jag kommit hem från jobbet). Men nu orkar jag inte det.

• Lapinette

Ja, det var den korta varianten denna gång så jag slapp klimakteriet. Det verkar som de flesta sjukhus föredrar den långa dels för att man då börjar från scratch och för att den är enklare att "kontrollera". Jag tror att jag hade fått ut 9-10 ägg med den långa varianten igen men däremot inte lika hög kvalitet på äggen.

Sen är det så att alla reagerar olika. För vissa passar den korta metoden bättre än den långa och vice versa.

• sweetstreet

Och på helgerna blir det mest att sova ikapp och att umgås med familjen. Träninbg har åkt ner rejält på priolistan.....

Men som sagt, det kommer säkert en tid så småningom när det går att få in träning i ens vardag igen.

• sweetstreet

Aha! Då förstår jag!
    Kan det vara så att kroppen reagerar olika varje gång också? Eller är det oftast så att den reagerar ganska lika vid lång resp kort variant?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!