• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

kommer inte ihåg något enda att kommentera! Så blir det ibland!

Jo, förresten, Telis: roligt med nytt album.. Håller med AM vart ska nya bilder skickas? och hur kommer man åt det!

• Fru E

På AW:en igår diskuterade vi just det här med högljudda grannar i sängkammaren . Tjejen vi var hos hade tidigare en sån granne som lät extremt måndag-fredag och de hade ringt hyresvärden som inte vetat hur han skulle hantera det så tillslut hade de själva skrivit ett anonymt brev där de skrev att grannarna störde övriga i byggnaden. Tydligen var det så att granntjejen hade en sambo som veckopendlade så under vardagarna var hon otrogen med en annan så när brevet damp ner så hade sambon läst det och fått reda på att hon var otrogen då han inte kunde hållas ansvarig eftersom han inte var hemma under veckan. Efter det blev det tyst i lägenheten

• BrudSommar2006

Aj! Har bara marginellt mindre ont idag av sprutan men får försöka stå ut. Trist bara att maken är på julfest ikväll så jag är själv med Iris men har jag tur så kommer mina föräldrar över och hjälper mig, mamma har ett möte vid fem bara och sedan ska de äta middag så kanske är det ingen idé.

Lapinette, jag gillar din idé, köra på med hälsosam kost och blir man gravid under tiden så bra och blir man det inte ja, då är det ju som det är med det i alla fall.

Hursom, här blir inga barn gjorda innan jag märker hur det blir efter kortisonsprutan och innan jag varit hos gyn.

Muggles, läkaren pratade både om GI och Atkins (tror förresten inte att Atkins själv brydde sig om att följa sin egen diet!) men jag är lite halvtveksam om det blir besvärligt för mig eller inte, hursom så fortsätter jag på nuvarande linje tills jag hunnit läsa på lite, ingen idé att slösa bort flera veckor bara för att jag inte har skaffat böckerna så att jag kan sätta mig in i det andra än.

• Lapinette

muggles - no problemas! Vet att den inte är bra för hjärnan liksom lightprodukter. Själv sa jag hela tiden att varför min fd chef var så intelligensbefriad berodde på att han alltid drack Cola light . Men angående kolhydratkosten så hjälper den verkligen i allafall för mig som ändå (förut) tränade 3 ggr i veckan och ville bli av med trivselkilon.

I love ägg!!! i alla de former. Samma sak med ost!!

• Fru E

Cicci-tror med att det kan vara bra om du får "prata av" dig lite men någon som kan vända och vrida på att allt så det känns bra för dig

• BrudSommar2006

AM, ägg i kylen, men så smart! Så enkel och ändå så omöjligt för min hönshjärna att räkna ut.

Igår gjorde jag riktigt onyttig tjockpannkaka till middag för första gången, var tvungen att ringa mina föräldrar för att få receptet, trodde att Iris skulle bli glad men hon bara spottade ut och bad att få en banan istället! Den enda som blev nöjd med den middagen var maken.

• gosnosen

BS - glömde ju bort att jag hade tänkt och tipsa om en GI-bok: Pauluns GI-månad. Jag köpte den i början av hösten och följde den iallafall under tre veckor och tyckte framför allt att jag mådde mycket bättre. Mindre svullen mage osv. Boken är väldigt praktisk med inköpslista för varje vecka och sen recept för frukost, lunch och middag varje dag i fyra veckor. Och det mesta (inte allt) var gott också!

• Lapinette

BS - Akins är inte krånglig alls! Det är bara att ta bort potatisen så är saken biff! Skämt å sido så funkar den hur enkelt som helst.

• Fru E

Ost kan jag inte heller vara utan men tyvärr är den slut i kylen nu

Tydligen tålde jag inte gulen eller vitan (kommer inte ihåg vilken det var) i kokta ägg när jag var liten så är inte ett jättestort fan av kokta rakt upp och ner men på mackan med annat funkar det bra . Provsmakar jag tex sockerkakssmet så kliar det i halsen men när den väl är bakad så går det utmärkt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!