• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Sockerråttan

Ägg är gott i alla former *mums* Kokt ägg vid helgfrukosten känns lyxigt

Telis - finns det några regler om hur länge man måste ha varit med i tråden för att få vara med i galleriet? *nyfiken*

• Fru E

*springer och letar upp lite bilder på datorn*

• Lapinette

Sockerråttan - in med en bild till Telis och du får se resten av gänget. Kravet brukar vara att man själv bidrar med en bild.

På helgerna är det alltid kokt ägg och smothies som gäller hemma hos oss men jag ska nog skippa den kalla smothiesen framöver ... så att energin läggs på embryot istället för att värma min magsäck.

• Lapinette

Jag borde byta ut bilden då jag ju inte ser ut så där längre.

• Sockerråttan

Mmmm, smoothies, något favoritrecept du kan dela med dig?

Är bröllopsbild ok? har nog inget sen dess..Jag befinner mig mest bakom kameran i vår familj.

• Lapinette

Sockerråttan - vi brukar ha i frysta hallon, en banan och så vanilj yoghurt. Superenkelt!

• _koko_

cicci - Såklart, jag menade att jag hade velat höra av mig när du skrev i tråden och mådde så dåligt. Kram!

Telis - Har mailat dig jag med.

Kängu - Tack och välkommen, igen!

sockerråttan - Välkommen, gillar ditt nick!

FruLlan - Gah, ingen julgran! Men det brukar ju säljas adventsgranar! Kanske beror på att det är granbrist i år (läste jag i dn för nån vecka sedan)?! I övrigt säger jag bara PUSS raring!

Igår hade vi riktigt tandborstsex (trademark), vi bara skrattade efteråt... Det var första gången vi ens orkade sedan magsjukan, men äl tror jag är till helgen (har inte ens orkat testa, och tror inte jag orkar börja nu heller), så lite uppladdning blir det väl iaf. Fick lite perspektiv på alltihop när katten dog, så just nu känner jag mig faktiskt lite mer avslappnad. Är så tacksam och glad för min nuvarande familj. Påminn mig om det när bim närmar sig...

• _koko_

Telis - AMs snyggbild som albumcover, NAJS! Åh, vad skönt att kunna se alla bilder på en sida sådär.

• Fru E

Tellis-har mailat dig

Sockerråttan-ditt nick passar bra in på mig

• fru AM

Åh - snyggbilden Den är ju fem år gammal! Måste nog skicka in en nyare, ska bara sminka mig och rigga kameran först. Det är aldrig någon som tar kort på mig - det får jag göra själv.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!