• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Sockerråttan

Tack föra alla fina välkomnanden (stavas det så?!) även om jag inte har hoppat på karusellen på riktigt än

Vad roligt att få se hur ni ser ut, vissa saker hade man ju kunnat gissa sig till men en del av er såg inte ut som jag trodde, skumt att man tror att man vet hur folk ser ut bara av att läsa vad de skriver.

• Ore

Hallå!

Det var ett antal sidor sedan igår...

BS: Angående hur lång tid man ska ha mellan två syskon, så kan jag ge input om att man definitivt leker bättre ihop som små om man är ganska jämna i ålder. Och bråkar mer... Men som vuxna är det omöjligt att säga, där tror jag inte några år hit eller dit spelar någon roll...

Angående GI-mat: så har jag tänkt mig GI som fullkornspasta och liknande, kanske litet åt Atkinshållet med att inte ha för mycket kolhydrater... Och det som jag tror får folk att gå ner i vikt med det är just mättnadskänslan. Grovt bröd m.m. måste tuggas mer och man känner sig mättare på mindre mängt mat.

Min favoritsmoothie är med banan och frysta blåbär, och så litet youghurt! Sugen jag blev nu...

Album låter jätteskoj, hoppas jag kan få iväg någon bild dit i em/kväll, eller imorgon.

Sedan drar jag österut, och återkommer helgen före jul. Påminner mig själv om att börja läsa på sidan 455 då, och ber om ursäkt i förväg för att jag kommer vara låååångt efter, och kanske kommer behöva en uppdatering.

Helt klart är ju att jag måste få reda på hur det gått för Lappis och alla andra BIM:are då...

Ego: Är ganska säker på att magvärken jag hade igår var ÄL, så det betyder att det är ÄL på dag 15 i cykeln, och förra cykeln var någonstans 29-30 dagar, så om två veckor är BIM för mig... Kände mig inte alls upplagd för sex igår kväll, (ont!), och det ska ju ändå vara i senaste laget vid ÄL, så jag får hoppas att morgonsnabbisen i tisdags hittar rätt

• Lapinette

Ore - hur länge blir du borta och hur ser er rutt ut?

Sockeråttan - jag hade bestämd uppfattning om hur vissa på tråden såg ut innan jag träffade dem irl. Nu kommer jag inte ens ihåg vem det var men någon var för mig så blond och när vi sågs så var det inte alls så medan andra stämde ganska så väl. Men när man träffas märker man personligheten som jag tycker även lyser igenom när man skriver.

• _koko_

lappis - Bilden är inte så fördelaktig, tror mest det är det han skulle ha åsikter om.

ore - Trevlig resa! Vad ska du göra?

• _koko_

lappis - var det kanske jag som var blond? Jag är ju blond egentligen...

Lunchtajm!

• Lapinette

kokisen - ja kanske var det du som var blond??! Nej, jag minns inte alls för nu vet jag ju hur allihop ser ut (nästan).

Tyckte inte det var något fel på maken och bilden!

• MSW

Telis: ny bild skickad!

Lappis: Tyckte verkligen att ditt namn passar ihop med hu du ser ut! kändes lite som att "klart att hon het så"...

AM: Super sött bild på shoppingtjejen!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!