• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Flisa
    Har du testat nyligen, eller?

• Lapinette

Ahhhh den Roger. Fattade inte alls då vi kallar den Pol Pott! Inte lika najsigt kanske?!!! Maken har beställt en vintage Pol Roger från 1998 som svärmor ska ta med sig i bagaget. Har även en från -99 hemma. Hoppas på att INTE få dricka dem!

• Sockerråttan

Upp som en sol och ner som en pannkaka

Mitt inträde i tråden var inte så genomtänkt som jag hade trott, min man och jag var inte helt överens över formerna, så jag lämnar er lika hastigt o lustigt som jag kom.

Telis - Jag har mailat dig, men skriver här också, var snäll och ta bort mitt foto från galleriet och gör så jag inte kommer åt det

Jag kommer hålla alla mina tummar och tår för att det ska gå vägen för er alla.

Vem vet, någon gång i framtiden kanske jag kommer tillbaks

Kram på er!

• Lapinette

Flisa - 41 dagar låter som en oooooooooooofantlig lång cykel.

• Flisa80

Eller kan det vara SÅ segt innan det blir regelbundet igen?

• Lapinette

Måste dra men vad har hänt sockerråttan??!! Varför kan du inte hänga här med oss?

• fru AM

Nenne: ge oss bilder på huuuuuset!

Flisa: Jag hade en konstig cykel precis innan bebin i magen blev till - testade minus på dag 43 tror jag det var, sedan kom tanten på dag 45. Månaden efter var vi helt förvirrade och låtsades att cykeln var som vanligt (typ 32 dagar) och det var den, då satt den ...!

• kängu

Nej men sockerråttan, va tråkigt!! Stanna hos oss!

Flisa80: Jag har periodvis haft så lång cykel som ca 40 dgr. Vet inte om det finns något att göra åt det, kanske prata med gyn/BM om något cykelreglerande (om det finns)?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!