• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • start september

Snabbt inlägg, efter LÅNG ikappläsning.

BS - vad skönt att det inte är framfall. Men när du säger att du fryser och samtidigt gått upp i vikt tycker jag du ska kolla ditt sköldkörtelvärde. Om det är knas kan man ha problem med ämnesomsättningen vilket kan ge sådana symptom. Dessutom kan det stöka med fertiliteten så det är jättebra att kolla. Det är vanligare än man tror och efter en graviditet kan sådant hända. Kan man kolla hos hurläkare eller på en hälsokontroll via jobet, men man måste be om det oftast.

AM - vad skönt med resultatet på FVP. Magsjuka är ingen höjdare, passa på att ta det lite lugnt ett tag.

LApinette - sicken glädjeläsning! Massor med ägg!

Och GI - den här boken har jag köpt, det är fokus på mat som ska funka i barnfamiljer. Men det är nog jättebra att läsa typ Paulun först för att få koll. www.adlibris.com/se/product.aspx

• Lapinette

kokisen - min make sa samma sak igår. Tänk om vi fick fel embryo. Ja, kommer det ut ett blont och blåögt barn så skulle jag nog fundera i den banorna.

• Lapinette

Gällande grannar (inte granar) så hör vi dem knappt så vi gissar att de inte heller hör oss !!!!

• nennesjuttioåtta

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! :-d

• kängu

Pust, nu har läst ikapp.

Muggles & Liten- Tack för tipsen om hur jag ska hantera ichiasen eller vad det nu är. Jag har ringt BM, hoppas hon ringer upp imorgon. Ska se vad hon tycker i första hand om sen gå vidare.

Vi har bara tysta grannar på sex-fronten... däremot har de ofta fest.

• fru AM
    Lapinette skrev 2008-12-04 17:08:33 följande:
    kokisen - min make sa samma sak igår. Tänk om vi fick fel embryo. Ja, kommer det ut ett blont och blåögt barn så skulle jag nog fundera i den banorna.
    Det är ju det jag gör! Fast jag vet inte hur någon annans ägg skulle ha hamnat hos mig ...
  • fru AM

Nenne! Var är du nuförtiiiiden, varför är du inte i trååååden?

• nennesjuttioåtta

nej, det blev bara gemena.

HoHo HOOOO! Finns det några äggande damer här!?!??! Jamen se en liten Kaninhöna! Fy faaaan vad glad jag blev när jag läste din fina toppenskörd, Lapinettisen!!!! Helt stirrig! Kanske var det detta din svärmor (?) menade när det skulle bli barn i jul, hon tog bara fel på år.

Sweeetiepajen!
    på dig over there!

AM
    jag åt East julbord förra året och räknar mig numera som sushi-ätare (ingen kan vara mer förvånad än jag själv). Synd att du missar det och jobbigt med magsjuka (eller vad du nu råkat ut för)...

Fan här måste man ha huvet på skaft för att minnas allt jag tänkte skriva.... Öööööhhh just nu är det fullt av oljefärg som osar och dödar hjärnceller för glatta livet. Jag har målat sovrumstaket idag och listerna. Tur att vi inte köpte ett renoveringsobjekt för det är ju sådär kul.

Koko
    Stackars missisen! Vet precis hur det känns, har själv haft en katt som blev påkörd (blev 17 år), den andra (19 år, föddes före mig) åt något olämpligt (råttgift?) så nosen frättes sönder och hon försökte äta genom att slafsa med tassarna. Usch, vad jobbigt!! Det är så himla tråkigt och sorgligt när ens husdjur dör, de är ju som oskyldiga. Jag kan börja grina fortfarande om jag tänker för mycket på dem trots att det är så länge sen. Kram på dig!!!!!

Gosnosen
    Åååh tror jag skrivit det förut men vilken otur du haft! Kram!

Godisråttan
    hej hej!

Telis
    mäh ja vill ju åsså se bilderna! Jag är ju ändå med på en!

Frullan
    hahahahah *as* ramade in det fina brevet, hahahahah!!! Låter som en otroligt jobbig granne (och nej, hahaha jag är nog långt från att vråla faktiskt så jag tänkte inte alls på det ) och hoppas att det hjälper att du säger till henne, annars kanske hon triggas...

Vad var det mer...

BS!! Skönt att du ändå fått hjälp med ryggen nu, och satans bra att det inte är framfall!!! Säger som, ja nu minns jag inte vem det var, men tycker du ska kombinera barnalstrande med en sund kost och livsstil! Heja, heja!!!!

Tinga
    hohoooo

Frejis
    attans, nu missade jag ju dig!

Här är också snön tillbaka liiiite lite. Vi hade ju apmycket sist det snöade och alla snöplokanter är ju kvar men det var så fiiiiiint men sen blev det ju mörkt igen. Mera snö och ingen tö!! *sprayar ett plakat*

Kanske ska skicka en bild till telis på huset om någon är intresserad...?

• Fru E

Klart vi vill se ert fina huuuuuuus Nenne

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!